• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndrade, Débora Batista Maciel de (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Beserra, Jane D’arc Feitosa de Carvalho Alves (1)Braz, Deivyson Pablo Alencar (1)Cabral, Azenilda de Paula (1)Formiga, Maria Martins (1)Moura, Patricia Arruda de (1)Oliveira, Ana Cláudia Tabosa Mendes de (1)Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (1)Silva, Cláudia Maria Bezerra da (1)... View MoreSubjectEDUCACAO (14)
    Ensino Médio Integrado (14)
    Educação Profissional e Tecnológica (8)Currículo Integrado (2)Educação – Aspectos Sociais (2)Aprendizagem Colaborativa (1)Arte - Educação (1)Artes Visuais – Fotografia (1)Assistente Social - Profissão (1)Avaliação da aprendizagem (1)... View MoreDate Issued2019 (4)2023 (3)2021 (2)2022 (2)2024 (2)2020 (1)Has File(s)Yes (14)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 14

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    Educação financeira: contribuições de uma proposta de prática pedagógica integradora para o fortalecimento do ensino médio integrado 

    Batista, João Paulo Monteiro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    This research aims to understand the contributions of an integrative proposal in financial education to the strengthening of integrative practices in Integrated High School. From this perspective, it was proposed the ...
    Thumbnail

    Educação estética nas práticas curriculares do Ensino Médio Integrado 

    Oliveira, Ana Cláudia Tabosa Mendes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-10-02)
    The challenges faced by teachers in the search for successful aesthetic experiences in high school pedagogical environments are enormous, as many educational institutions direct school activities for students to obtain the ...
    Thumbnail

    Formação continuada do professor da educação profissional técnica de nível médio 

    Silva, Cláudia Maria Bezerra da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-01)
    The main purpose of this research was to analyze the conception and importance of continuing education for the work of the teacher of High School Professional Technical Education. Based on the dialectical method and with ...
    Thumbnail

    Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICS) na aprendizagem do estudante: experiência com o Jogo Quizizz 

    Braz, Deivyson Pablo Alencar (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-24)
    The Information and the Communications Technologies (ICTs) are increasingly being incorporated in the educatives practices even if in Brazil persist inequalities that limit access to majority of the students in social ...
    Thumbnail

    O cinema e a formação integral dos estudantes do Ensino Médio Integrado à Educação Profissional e Tecnológica 

    Vieira, Helder Dantas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-26)
    This research had as object of study the cinematographic art as an instrument of school formation and as a general objective, to understand how the use of the film takes place in the teaching-learning process by professors ...
    Thumbnail

    O assistente social na Educação Profissional e Tecnológica: representações sociais de estudantes do ensino médio integrado 

    Silva, Maria Rita Valões da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-04-26)
    Currently, Federal Institutes are the space most occupied by Social Workers in the field of education, due to the expansion of these institutions and the need to offer a Student Assistance Policy to students, especially ...
    Thumbnail

    A extensão como instrumento de fortalecimento da formação para a cidadania no Ensino Médio Integrado 

    Formiga, Maria Martins (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-09-25)
    Integrated Secondary Education (EMI) is one of the modalities offered at Federal Institutes and aims to train students from an integral perspective, that is, to guarantee technical and human training. Therefore, we believe ...
    • 1
    • 2
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback