• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAraújo, Erika Brito Oliveira de (1)Barbosa, Quelsen Teixeira (1)Gouveia, Marcos Juliano (1)Monteiro, Danielle Muniz Macario (1)Nascimento, Sérgio Severo do (1)Sabiá, Glerger Alcantara (1)Silva, Gerlangi da Conceição (1)Tenório, Ricardo de Paiva (1)Vidal, Gerciane Rondônia (1)SubjectEDUCACAO (9)
    Educação Profissional e Tecnológica (9)
    Ensino Médio Integrado (7)Educação – Currículo (5)Currículo (2)Currículo Integrado (2)Currículo – Ensino Profissional (2)Educação - Currículo (2)Educação - Trabalho (2)Pedagogia Histórico-Crítica (2)... View MoreDate Issued2022 (4)2024 (3)2021 (1)2023 (1)Has File(s)
    Yes (9)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-9 of 9

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    Gestão democrática: participação docente na gestão do currículo do ensino médio integrado 

    Vidal, Gerciane Rondônia (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-31)
    This research had as object of study the democratic management and its relationship with curriculum management. The general objective of the research was to analyze the ways in which teachers participate in the decision-making ...
    Thumbnail

    O currículo integrado nas representações sociais de professores(as) do Ensino Médio Integrado do IFPE – Campus Recife 

    Monteiro, Danielle Muniz Macario (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-30)
    The curriculum integrated in the Integrated High School is an attempt to overcome a fragmented education aiming to develop the integral human formation of the students. In this work, we had, as a general objective, to ...
    Thumbnail

    Currículo do Curso Técnico em Petroquímica numa perspectiva das relações de trabalho 

    Barbosa, Quelsen Teixeira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-22)
    This study aimed to analyze in the curriculum of the Technical Course in Petrochemistry, offered by the Federal Institute of Education of Pernambuco (IFPE), Campus Ipojuca, the concept of training for the world of work. ...
    Thumbnail

    Contribuições de Gramsci e Freire à formação humana integral: reflexões sobre o Ensino Médio Integrado à Educação Profissional 

    Tenório, Ricardo de Paiva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-22)
    This master's research work sought to discuss the conceptions of human formation, adopted in integrated high school courses with the professionalizing, adopted at the Federal Institute of Technological Education of Pernambuco. ...
    Thumbnail

    Concepções de Currículo Integrado nas práticas curriculares do PROEJA 

    Silva, Gerlangi da Conceição (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-05)
    This research aims to understand the concepts of integrated curriculum in curricular practices of the Technical Course in Refrigeration and Air Conditioning in the Integrated PROEJA modality, from the Federal Institute of ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado e educação profissional: práticas curriculares no contexto do novo ensino médio 

    Nascimento, Sérgio Severo do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-09-05)
    This study investigates how the curricular practices developed by teachers in Integrated High School align with the concept of work as an educational principle, especially in the context of the New High School, established ...
    Thumbnail

    Ensino do Direito no curso técnico de Segurança do Trabalho: uma investigação do trabalho educativo de seleção e organização dos conteúdos curriculares a partir da Pedagogia Histórico-Crítica 

    Sabiá, Glerger Alcantara (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-30)
    It is common for the teaching of Law to be associated with the expansion of political citizenship or philosophical awareness. However, the experience of professional and technological education at the secondary level, ...
    Thumbnail

    Sentidos da pesquisa como princípio educativo no Ensino Médio Integrado: narrativas de docentes de uma instituição federal de educação profissional, científica e tecnológica 

    Gouveia, Marcos Juliano (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-10-29)
    This research aimed to understand the meanings of education through research, based on the narratives of teachers in the Technical Program in Food Technology Integrated with High School, from the perspective of Science, ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback