• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Ipojuca
    • Licenciatura em Química
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Ipojuca
    • Licenciatura em Química
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAlbuquerque, Cecilia Leite de (1)Alves, Brenda Carolyne Brasileiro (1)Anjos, Carlos Augusto dos (1)Anjos, Laís Caroline Guedes dos (1)Araujo, Bruna Elionai da Silva (1)Araujo, Rafael Silva de (1)Barbosa, Quelsen Teixeira (1)Carmo, Robson Francisco do (1)Castanheira, João Pedro Alves (1)Clementino, José Mário (1)... Ver maisAssunto
    EDUCACAO (44)
    Ensino-aprendizagem (6)Ensino - Química (5)Ensino de química (5)Tecnologias digitais (5)Ensino remoto (4)Formação docente (4)Química (4)Aulas remotas (3)Concepções docentes (3)... Ver maisData de publicação2023 (11)2021 (10)2022 (6)2020 (4)2024 (4)2017 (3)2025 (3)2018 (2)2019 (1)Has File(s)Yes (44)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 44

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A medicina clínica como tema gerador no ensino de química através da metodologia aprendizagem baseada em problemas (ABP) 

    Anjos, Carlos Augusto dos (2017-05-15)
    The principle of problem-based learning (ABP) is to make students able to construct their own conceptual, procedural and attitudinal learning from proposed problems that expose them to motivating situations ...
    Thumbnail

    Tecnologias digitais nas aulas de química: integrando conteúdos conceituais, procedimentais e atitudinais 

    Oliveira, Elionay Tenile da Silva de (2018-10-04)
    This research aimed to describe the types of experiences (conceptuals, procedurals and attitudinals) that teachers go through on the teaching-learning process of Chemistry using Digital Technologies (DT). The following ...
    Thumbnail

    Estratégias de aprendizagem de química em tempos de ensino remoto 

    Silva, Guilherme Arthur Lino da (2021-02-23)
    During the period of social isolation, school activities, which previously were entirely offered in person, needed to be rethought in remote activities. In this perspective, the way in which students study the contents and ...
    Thumbnail

    Concepções docentes acerca da inclusão de estudantes com deficiência em aulas de Química numa escola da rede regular de Pernambuco 

    Santana, Mário José de (2020-12-15)
    This study aimed to understand teaching concepts about the inclusion of students with disabilities in chemistry classes, taught at a regular school in the municipality of Cabo de Santo Agostinho in Pernambuco. For this, a ...
    Thumbnail

    Radiação e radioatividade no ensino médio: uma análise acerca das concepções dos estudantes em uma perspectiva contextualizada 

    Cunha, José Felipe da (2021-12-16)
    This study presents an analysis of the teaching of radioactive phenomena in the Chemistry education in High School. Conducting a questionnaire with students in order to verify their knowledge about such phenomena, in order ...
    Thumbnail

    Propriedades periódicas: uma proposta para o uso do lúdico 

    Santos, Izabela Maria dos (2021-11-04)
    Playful activities are directly related to games and fun that have entertainment as one of the purposes, but when applied in the classroom, it is used as a teaching tool, with the learning of students as the main objective; ...
    Thumbnail

    A relação entre compreensão leitora, matemática básica e desempenho em química na percepção de professores do ensino médio 

    Santos, Eveline Max da Silva (2022-03-29)
    During the lesson, the teacher tries to make his students learn. However, it is common to come across barriers that interfere with this process. In High School, for example, there are difficulties related to content from ...
    Thumbnail

    O lugar da afetividade no planejamento de aulas remotas de Química de professores do ensino médio 

    Silva, Leandro Otavio da (2022-03-31)
    The study of affectivity in the school context has great relevance due to its relationship with teaching-learning. Research shows that the activities developed by teachers must be permeated with affectivity so that they ...
    Thumbnail

    A influência da interpretação textual no ensino-aprendizagem de Química 

    Nascimento, Francielle Oliveira do (2022-03-22)
    This work aimed to analyze the opinions of teachers of the areas of Portuguese Language and Chemistry on the importance of the proper practice of interpreting texts in the subject of Chemistry and the negative influences ...
    Thumbnail

    Ensino remoto e as tecnologias digitais: aprendizagens construídas a partir das trocas de experiências entre professores de Química 

    Silva, Carla Caroline Santana da (2021-08-05)
    This monograph aims to identify the learning exchanges that Chemistry teachers are building from their experiences with remote classes. In March 2020, schools and institutions had to suspend their face-to-face activities ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 5
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião