• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndrade, Débora Batista Maciel de (1)Araújo, Erika Brito Oliveira de (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Beserra, Jane D’arc Feitosa de Carvalho Alves (1)Braz, Deivyson Pablo Alencar (1)Cabral, Azenilda de Paula (1)Castro, Angeline Santos (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Costa, Luiz Henrique Monteiro Barreto da (1)Figueiredo, Karla Almeida de (1)... View MoreSubject
    Ensino Médio Integrado (36)
    EDUCACAO (35)Educação Profissional e Tecnológica (22)Currículo Integrado (5)Educação – Currículo (4)Currículo (3)Educação - Currículo (3)Educação - Pesquisa (2)Educação - Trabalho (2)Educação profissional e tecnológica (2)... View MoreDate Issued2019 (8)2024 (8)2021 (6)2022 (6)2023 (6)2020 (2)Has File(s)Yes (36)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 36

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica 

    Santos, Daiana Sales de Freitas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente 

    Castro, Angeline Santos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Márcio Lima Barros (INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
    Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    A produção textual em linhas de argumentação como prática integradora no Ensino Médio Integrado 

    Melo Neto, Antonio Jesus Souza (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-14)
    This research aims to understand the textual production based on lines of argumentation as an integrative curricular practice, through the speech of the student of the Technical Course in Informatics Integrated to High ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    Educação financeira: contribuições de uma proposta de prática pedagógica integradora para o fortalecimento do ensino médio integrado 

    Batista, João Paulo Monteiro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    This research aims to understand the contributions of an integrative proposal in financial education to the strengthening of integrative practices in Integrated High School. From this perspective, it was proposed the ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado e formação cidadã: o exercício do controle social a partir do acesso à informação pública 

    Oliveira, Maria Dayana Lopes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-11-04)
    This research has as main objective to understand how the exercise of social control from the access to public information can contribute to the citizen formation of high school students integrated in an Institution of ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback