• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta comunidadePor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAlmeida, Lucas Rodrigo Santos de (1)Andrade, Débora Batista Maciel de (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Bezerra, Edvania Kehrle (1)Castro, Angeline Santos (1)Melo Neto, Antonio Jesus Souza (1)Nunes, Denise Valéria Oliveira (1)Oliveira, Maria Luana Lopes de (1)Oliveira, Sheila Almeida de (1)Santos, Daiana Sales de Freitas (1)... Ver maisAssunto
    EDUCACAO (14)
    Ensino Médio Integrado (8)Currículo Integrado (3)Práticas Pedagógicas (3)Língua Inglesa – Estudo e Ensino (2)Abordagem Instrumental do Ensino de Inglês (1)Administração Escolar (1)Ansiedade (1)Avaliação da Aprendizagem (1)Avaliação educacional (1)... Ver maisData de publicação
    2019 (14)
    Has File(s)
    Yes (14)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 14

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica 

    Santos, Daiana Sales de Freitas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente 

    Castro, Angeline Santos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
    Thumbnail

    A implementação da ação afirmativa de cotas étnico-raciais no Ifpe: um olhar sobre a Comunidade Quilombola do Castainho 

    Bezerra, Edvania Kehrle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering that seven years have passed since the promulgation of law no. 12.711 / 2012, better known as “Quotas Law", this research aims to understand the impacts caused by this Affirmative Action of ethnic-racial quotas ...
    Thumbnail

    Ensino de Inglês Instrumental no contexto da Educação Profissional e Tecnológica: princípios norteadores e práticas educativas 

    Sá, Ivo Felix Gualberto de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-12-20)
    This master's thesis, which is the result of a research developed in the Professional Master's Program in Professional and Technological Education (ProfEPT), studied the proposal and practice of English for Specific ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    A produção textual em linhas de argumentação como prática integradora no Ensino Médio Integrado 

    Melo Neto, Antonio Jesus Souza (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-14)
    This research aims to understand the textual production based on lines of argumentation as an integrative curricular practice, through the speech of the student of the Technical Course in Informatics Integrated to High ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    A gestão democrática escolar e a contribuição do movimento estudantil 

    Oliveira, Sheila Almeida de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    The present research has the Democratic Management as the subject addressed, having as object of study its relation with the Student Movement; in particular, with the school occupations carried out in the second semester ...
    Thumbnail

    Práticas docentes de enfermeiras que atuam na Educação Profissional e Tecnológica 

    Santos, Taciana da Silva (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    Considering that nurses are primarily responsible for the training process of mid-level nursing professionals and that this training should overcome the difficulties and challenges that arise throughout the history of ...
    Thumbnail

    Educação financeira: contribuições de uma proposta de prática pedagógica integradora para o fortalecimento do ensino médio integrado 

    Batista, João Paulo Monteiro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    This research aims to understand the contributions of an integrative proposal in financial education to the strengthening of integrative practices in Integrated High School. From this perspective, it was proposed the ...
    • 1
    • 2
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião