• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAlbuquerque, Cecilia Leite de (1)Andréa Cardoso Castro (1)Assis Leão da Silva (1)Barbosa, Ana Clara Silva (1)Beserra, Jane D’arc Feitosa de Carvalho Alves (1)Castro, Andréa Cardoso (1)Duque, Carlos Henrique (1)Edilene Rocha Guimarães (1)Formiga, Maria Martins (1)Gerlangi da Conceição Silva (1)... Ver maisAssunto
    EDUCACAO (37)
    Educação Profissional e Tecnológica (15)Ensino Médio Integrado (10)Educação ambiental (4)Prática de Ensino (4)Educação de Jovens e Adultos (3)Ensino remoto (3)Ensino-aprendizagem (3)Inclusão (3)Bibliotecários de escolas (2)... Ver maisData de publicação
    2023 (37)
    Has File(s)Yes (37)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 37

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A relação gestão-professor no contexto pandêmico da Covid-19 

    Holanda, Victor Gabriel Bezerra de (2023-03-29)
    The following study had as its purpose to discuss the impacts of the teacher-administration relationship in the teaching-learning process during the COVID-19 pandemic. Considering the administration’s role of coordinating ...
    Thumbnail

    Sequências didáticas: uma proposta para o ensino de química 

    Oliveira, Josélio Luís Silva de (2023-04-17)
    The teaching-learning process of Natural Sciences by high school students, especially Chemistry, proves to be challenging in the way it is developed and the way it is presented: boring, with excessive memorization of ...
    Thumbnail

    Processos oxidativos avançados (POA) no ensino de Cinética Química: proposta de ferramenta metodológica envolvendo a Química e a Educação Ambiental 

    Duque, Carlos Henrique (2023-03-14)
    Environmental education is a branch of science instituted by the law 9795, on April 27, 1999, which must be applied as transversal content. It is not defined as a discipline, but it needs to take part in all disciplines, ...
    Thumbnail

    As trilhas ecopedagógicas nas unidades de conservação de Bonito-PE: uma análise do processo de alfabetização ambiental e cultural. 

    Silva, Josefa Mireli da (2023-02-17)
    O objetivo central deste trabalho foi identificar a relevância das Trilhas Ecopedagógicas realizadas na Unidade de Conservação do Parque Natural Municipal Mata da Chuva (Bonito/PE), como instrumento de aprendizagem na ...
    Thumbnail

    Pernambuco e sua cultura : uma experiência com a disciplina eletiva no novo ensino médio em uma escola semi-integral do Recife - PE. 

    Melo, Marcela Cristina Gonçalves de (2023-05-16)
    This article is an experience report of an Elective built in the context of the New High School, in a reference school of the state government in Recife, Pernambuco. The NEM, emerges as a possibility in relation to several ...
    Thumbnail

    A percepção estudantil e docente acerca do projeto interdisciplinar como possibilidade de construção do protagonismo juvenil 

    Barbosa, Ana Clara Silva (2023-04-25)
    The work presented is dedicated to the study of interdisciplinarity and youth protagonism as important pedagogical tools in contemporary education, therefore, they are implemented with the aim of improving the quality of ...
    Thumbnail

    Processo ensino-aprendizagem de Química no contexto da pandemia de Covid-19: cenários e percepções docentes 

    Silva, José Rafael Santos Rodrigues da (2023-04-27)
    The COVID-19 pandemic, which broke out in March 2020, gave rise to already latent difficulties in the teaching-learning process, while also bringing new challenges to all school actors. of Covid19, observing the recommendations ...
    Thumbnail

    Contribuições e perspectiva da docência pós-pandemia: professores de Química mais familiarizados com as tecnologias digitais 

    Morais, Agricio Pereira de (2023-03-31)
    The purpose of this work is to present the contributions and perspectives of learning through digital technologies that proved to be a consequence of the pandemic caused by COVID-19 and will continue to exist post-remote ...
    Thumbnail

    Produção de um jogo didático baseado no jogo de cartas "Super Trunfo - Tabela Periódica" para o ensino-aprendizagem de Química 

    Sobral, João Eudes Portela (2023-04-25)
    The Periodic Table is a topic of extreme importance for teaching and learning chemistry. And often their presentation in schools is quite misunderstood. In this context, students have the understanding that the Periodic ...
    Thumbnail

    A utilização de materiais alternativos no processo de ensino-aprendizagem de Química 

    Silva, Altorbele Alves da (2023-07-17)
    This study focuses on the use of alternative materials and reagents in teaching Chemistry at a public state school located in Ipojuca, Pernambuco. Its aim is to investigate whether the use of these materials can facilitate ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião