• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAndreza Maria de Lima (2)Edilene Rocha Guimarães (2)Araújo, Erika Brito Oliveira de (1)Assis Leão da Silva (1)Azenilda de Paula Cabral (1)Beserra, Jane D’arc Feitosa de Carvalho Alves (1)Braz, Deivyson Pablo Alencar (1)Cabral, Azenilda de Paula (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Costa, Luiz Henrique Monteiro Barreto da (1)... Ver maisAssunto
    Ensino Médio Integrado (51)
    EDUCACAO (41)Educação Profissional e Tecnológica (41)Educação – Currículo (7)Educação - Currículo (5)Representações Sociais (5)Currículo (4)Educação - Pesquisa (4)Educação – Aspectos Sociais (4)Educação – Avaliação (4)... Ver maisData de publicação2024 (16)2022 (13)2023 (13)2021 (7)2020 (2)Has File(s)Yes (51)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 51

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Ensino Médio Integrado: representações sociais construídas por professores de Física do IFPE – campus Pesqueira 

    Silva, Paulo César Bispo da (2022-02-17)
    Secondary education integrated with professional education seeks to promote an integral education through the integration of the social dimensions of life: work, culture, science and technology. However, the recent reform ...
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Márcio Lima Barros (INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
    Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado e formação cidadã: o exercício do controle social a partir do acesso à informação pública 

    Oliveira, Maria Dayana Lopes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-11-04)
    This research has as main objective to understand how the exercise of social control from the access to public information can contribute to the citizen formation of high school students integrated in an Institution of ...
    Thumbnail

    Contribuições do Pedagogo para o planejamento curricular do Ensino Médio Integrado 

    Silva, Luciana Barbosa da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-03-01)
    This research aimed to understand the contributions of the pedagogue to the curricular planning process of the EMI as a constituent element of teaching practice. Basing the theoretical framework, we had authors such as ...
    Thumbnail

    Educação estética nas práticas curriculares do Ensino Médio Integrado 

    Oliveira, Ana Cláudia Tabosa Mendes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-10-02)
    The challenges faced by teachers in the search for successful aesthetic experiences in high school pedagogical environments are enormous, as many educational institutions direct school activities for students to obtain the ...
    Thumbnail

    Práticas argumentativas em uma abordagem interdisciplinar no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Vanessa Patrícia Sabino da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-26)
    In the context of Integrated High School, it is a great challenge to face the dualism of theory and practice regarding the interdisciplinary approach. In this scenario, in order to promote a globalizing, dialogical and ...
    Thumbnail

    Gestão democrática: participação docente na gestão do currículo do ensino médio integrado 

    Vidal, Gerciane Rondônia (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-31)
    This research had as object of study the democratic management and its relationship with curriculum management. The general objective of the research was to analyze the ways in which teachers participate in the decision-making ...
    Thumbnail

    Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICS) na aprendizagem do estudante: experiência com o Jogo Quizizz 

    Braz, Deivyson Pablo Alencar (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-24)
    The Information and the Communications Technologies (ICTs) are increasingly being incorporated in the educatives practices even if in Brazil persist inequalities that limit access to majority of the students in social ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 6
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião