• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndreza Maria de Lima (1)Araújo, Edclecia Barbosa de (1)Botelho, Cristian do Nascimento (1)Braz, Deivyson Pablo Alencar (1)Costa, Fábio Correia (1)Cristian do Nascimento Botelho (1)Deivyson Pablo Alencar Braz (1)Edclecia Barbosa de Araújo (1)Freitas, Tatiana Lira de (1)José Reginaldo Gomes de Santana (1)... View MoreSubjectEDUCACAO (17)Educação Profissional e Tecnológica (8)Representações Sociais (4)Educação - Inclusão (3)Ensino Médio Integrado (3)Formação docente (3)Aprendizagem Colaborativa (2)Educação – Tecnologia (2)Evasão escolar - Educação Profissional e Tecnológica (2)Formação - Inclusão (2)... View MoreDate Issued
    2022 (17)
    Has File(s)Yes (17)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 17

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Perspectivas de docentes da área de Ciências da Natureza e suas Tecnologias sobre a inclusão de estudantes com deficiência 

    Lins, Jameson Monteiro (2022-03-29)
    The present work aimed to analyze the perspectives of teachers in the Area of Natural Sciences and its Technologies on the inclusion of Students with Disabilities. We seek to identify possibilities and challenges inherent ...
    Thumbnail

    Evasão escolar: representações sociais construídas por estudantes evadidos do Curso Técnico Subsequente em Eletroeletrônica do IFPE – Campus Afogados da Ingazeira 

    Araújo, Edclecia Barbosa de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-07-01)
    School dropout affects all levels and modalities of education, including Technical Vocational Education at the Secondary Level. We aimed, in this research, to analyze the social representations of school dropouts constructed ...
    Thumbnail

    Vibrações do silêncio na Educação Inclusiva: mediações possíveis no ensino de Música para pessoas com Surdez 

    Lucena, Rodrigo Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-07-19)
    Taking as a reference the integral human formation, the present master's dissertation establishes a dialogue between the Historical-Critical and the Historical-Cultural theory, aiming to deal with the possibilities of ...
    Thumbnail

    Inclusão de estudantes com deficiência: representações sociais construídas por professores(as) de cursos técnicos subsequentes 

    Souza, Poliana Cavalcante de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-25)
    The theme of inclusion of persons with disabilities has been discussed in different segments of society. In this research, we analyzed the social representations of inclusion of students with disabilities developed by ...
    Thumbnail

    Um olhar discursivo sobre a extensão e a formação omnilateral de estudantes do IFPE -Campus Palmares 

    Silva, Claubério Nascimento da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-15)
    This research aimed to understand, from the students' discourse, the importance of Extension for human formation in an omnilateral perspective. The specific objectives were: to identify in the students' speeches how they ...
    Thumbnail

    Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICS) na aprendizagem do estudante: experiência com o Jogo Quizizz 

    Braz, Deivyson Pablo Alencar (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-24)
    The Information and the Communications Technologies (ICTs) are increasingly being incorporated in the educatives practices even if in Brazil persist inequalities that limit access to majority of the students in social ...
    Thumbnail

    Letramentos Informacional e Digital na Pesquisa Escolar na Educação Profissional e Tecnológica: um estudo com discentes do Instituto Federal de Pernambuco – Campus Paulista 

    Botelho, Cristian do Nascimento (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-22)
    This research has the general objective of understanding the aspects of Informational and Digital Literacy in the practice of School Research in Professional and Technological Education students. Its research problem is ...
    Thumbnail

    As percepções de estudantes da Educação de Jovens e Adultos Integrada à Educação Profissional e Tecnológica (PROEJA) sobre a inclusão digital ao longo da formação 

    Freitas, Tatiana Lira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-18)
    This professional master's research has the general objective of understanding the perceptions of students of youth and adult education integrated with professional and technological education about digital inclusion ...
    Thumbnail

    O cinema e a formação integral dos estudantes do Ensino Médio Integrado à Educação Profissional e Tecnológica 

    Vieira, Helder Dantas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-26)
    This research had as object of study the cinematographic art as an instrument of school formation and as a general objective, to understand how the use of the film takes place in the teaching-learning process by professors ...
    Thumbnail

    Inclusão dos estudantes com deficiência visual na Educação Profissional e Tecnológica no IFPE – Campus Recife 

    Santos, José Carlos Amaral Silva dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-19)
    This study aims to understand the relationship between teaching and learning in the insertion of visually impaired students in the professional and technological education environment, discussing public policies aimed ...
    • 1
    • 2
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback