• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndrade, Débora Batista Maciel de (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Castro, Angeline Santos (1)Melo Neto, Antonio Jesus Souza (1)Oliveira, Maria Luana Lopes de (1)Santos, Daiana Sales de Freitas (1)Silva, Cláudia Maria Bezerra da (1)Silva, Katiucha Fernanda (1)SubjectEDUCACAO (8)
    Ensino Médio Integrado (8)
    Currículo Integrado (3)Ansiedade (1)Avaliação da Aprendizagem (1)Avaliação educacional (1)Consciência Intercultural Crítica (1)Currículo (1)Educação - Formação Integral (1)Educação - Jogo (1)... View MoreDate Issued
    2019 (8)
    Has File(s)
    Yes (8)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-8 of 8

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica 

    Santos, Daiana Sales de Freitas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente 

    Castro, Angeline Santos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    A produção textual em linhas de argumentação como prática integradora no Ensino Médio Integrado 

    Melo Neto, Antonio Jesus Souza (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-14)
    This research aims to understand the textual production based on lines of argumentation as an integrative curricular practice, through the speech of the student of the Technical Course in Informatics Integrated to High ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    Educação financeira: contribuições de uma proposta de prática pedagógica integradora para o fortalecimento do ensino médio integrado 

    Batista, João Paulo Monteiro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    This research aims to understand the contributions of an integrative proposal in financial education to the strengthening of integrative practices in Integrated High School. From this perspective, it was proposed the ...
    Thumbnail

    Formação continuada do professor da educação profissional técnica de nível médio 

    Silva, Cláudia Maria Bezerra da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-01)
    The main purpose of this research was to analyze the conception and importance of continuing education for the work of the teacher of High School Professional Technical Education. Based on the dialectical method and with ...
    Thumbnail

    As percepções de alunos do ensino médio integrado sobre a avaliação da aprendizagem 

    Oliveira, Maria Luana Lopes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-09-11)
    The main objective of this research was to understand the perceptions of the integrated high school students of the Instituto Federal de Pernambuco (IFPE), Recife Campus, about the assessment of learning. For this, in ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback