• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Belo Jardim
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Belo Jardim
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta comunidadePor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAnjos, Edson Silva dos, (1)Batista, Diego Silva de Azevedo, (1)Bezerra, Alexandre Félix (1)Correia Filho, Salatiel Nunes (1)Pereira, Vavilson Araújo (1)Rocha, Mateus Maciel Vieira da (1)Silva, Ricardo Vasconcelos (1)Viana, José Eduardo de Arruda (1)Assunto
    Música - ensino (8)
    ARTES (7)Educação musical (4)Educação musical inclusiva (2)Ensino remoto (2)Música (2)ADMINISTRACAO (1)Ambiente prisional (1)Ferramentas de ensino - Música (1)Formação musical (1)... Ver maisData de publicação2022 (6)2023 (2)Has File(s)Yes (8)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-8 of 8

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    O conhecimento por um sopro: um olhar sobre o ensino da tuba a partir dos métodos Ulissiano e Da Capo 

    Batista, Diego Silva de Azevedo, (2022)
    This study aimed to understand the teaching and learning process of the tuba instrument, guided by the fundamentals and principles of the Ulissiano and Da capo methods, especially with regard to the paths of musicalization ...
    Thumbnail

    A igreja evangélica e a licenciatura como esferas de experiências na formação de professores de música 

    Viana, José Eduardo de Arruda (2022-06-15)
    There are few musical training centers in our society, given that the State invests little in this area. In this sense, musicalization starts to be done by musical bands and evangelical churches that, in order to promote ...
    Thumbnail

    Ensino remoto nos anos iniciais: o que dizem os professores de arte/música frente à sala de aula inclusiva de uma escola municipal de Belo Jardim - PE 

    Anjos, Edson Silva dos, (2022-10-04)
    The present work is a case study research with a general objective: to investigate how the teaching of music/art in inclusive classes has been constituted in the remote context of basic education. As for the specific ...
    Thumbnail

    Compreendendo o processo de inclusão através do ensino da música na Associação de Pais e Amigos dos Excepcionais (APAE) de Garanhuns/PE 

    Silva, Ricardo Vasconcelos (2023-03-27)
    Thumbnail

    Movimento Maker e Música: quais as contribuições e por onde começar 

    Pereira, Vavilson Araújo (2022-12-27)
    Bearing in mind the technological reality and the need to democratize music education, research is being done on maker education and music, to understand how the maker culture has contributed to the production of content ...
    Thumbnail

    O ensino coletivo de instrumento no IFPE Campus Belo Jardim: experiências com saxofone em um curso de extensão 

    Correia Filho, Salatiel Nunes (2022-11-10)
    In this scientific article, experiences of teaching/learning musical practices were analyzed, through a perspective related to the teaching of an aerophonic instrument, the saxophone. The research sought to contribute to ...
    Thumbnail

    Análise de experiências sobre o ensino de música no ambiente prisional 

    Rocha, Mateus Maciel Vieira da (2022-10-27)
    The paper discusses the importance of music education in the prison environment and presents an experience report of a musical project developed in a prison in Pernambuco. The project aimed to demonstrate the feasibility ...
    Thumbnail

    Rupturas e transições na trajetória acadêmica de licenciado(a)s em música em contexto pandêmico 

    Bezerra, Alexandre Félix (2023-07-06)
    The situation imposed by the COVID-19 pandemic, with the suspension of face-to-face classes indefinitely, led to the implementation of Emergency Remote Teaching (ERT) in all educational institutions in the country. This ...
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião