• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAlbuquerque, Cecilia Leite de (1)Danielle Muniz Macario Monteiro (1)Lima, Bruna Mikaele Santos (1)Lins, Jameson Monteiro (1)Monteiro, Danielle Muniz Macario (1)Poliana Cavalcante de Souza (1)Silva, Douglas Miguel Gomes da (1)Souza, Elenice Gomes de (1)Souza, Poliana Cavalcante de (1)Vasconcelos, Juliana dos Santos de (1)Assunto
    EDUCACAO (10)
    Formação docente (10)
    Educação Profissional e Tecnológica (4)Representações Sociais (4)Currículo Integrado (2)Educação - Currículo (2)Educação - Inclusão (2)Ensino Médio Integrado (2)Formação - Inclusão (2)Inclusão (2)... Ver maisData de publicação2022 (6)2025 (2)2017 (1)2023 (1)Has File(s)
    Yes (10)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 10

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Perspectivas de docentes da área de Ciências da Natureza e suas Tecnologias sobre a inclusão de estudantes com deficiência 

    Lins, Jameson Monteiro (2022-03-29)
    The present work aimed to analyze the perspectives of teachers in the Area of Natural Sciences and its Technologies on the inclusion of Students with Disabilities. We seek to identify possibilities and challenges inherent ...
    Thumbnail

    Concepções docentes e discentes acerca do papel do estágio supervisionado na formação dos/as licenciandos/as em química do IFPE campus Ipojuca 

    Souza, Elenice Gomes de (2017-11-08)
    Several studies show us that a Supervised Internship allows the undergraduate to integrate the theoretical and practical knowledge acquired as an undergraduate, reflecting on the observations and life experiences ...
    Thumbnail

    Concepções sobre gênero e raça no curso de Licenciatura em Química 

    Lima, Bruna Mikaele Santos (2022-02-24)
    Dealing with issues of gender and race in schools does not only involve recognizing the difference and exercising tolerance and respect for it. Diversity involves understanding its dynamics so that practices aimed at ...
    Thumbnail

    Inclusão de estudantes com deficiência: representações sociais construídas por professores(as) de cursos técnicos subsequentes 

    Souza, Poliana Cavalcante de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-25)
    The theme of inclusion of persons with disabilities has been discussed in different segments of society. In this research, we analyzed the social representations of inclusion of students with disabilities developed by ...
    Thumbnail

    O currículo integrado nas representações sociais de professores(as) do Ensino Médio Integrado do IFPE – Campus Recife 

    Monteiro, Danielle Muniz Macario (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-30)
    The curriculum integrated in the Integrated High School is an attempt to overcome a fragmented education aiming to develop the integral human formation of the students. In this work, we had, as a general objective, to ...
    Thumbnail

    As tecnologias digitais da informação e comunicação (TDICs) no ensino de Química para estudantes surdos no ensino médio 

    Albuquerque, Cecilia Leite de (2023-12-29)
    The present study aimed to provide a High School Chemistry teacher with theoretical and practical enhancement on the use of ICTs (Information and Communication Technologies) as inclusive and facilitative resources for the ...
    Thumbnail

    A inclusão de estudantes com deficiência na Educação Profissional e Tecnológica 

    Poliana Cavalcante de Souza (O autor., 2022-08-25)
    Thumbnail

    Currículo integrado no Ensino Médio Integrado 

    Danielle Muniz Macario Monteiro (O autor., 2022-08-30)
    Thumbnail

    Formação e prática docentes: concepções de docentes a respeito da abordagem Ciência, Tecnologia e Sociedade (CTS) em um curso de Licenciatura em Química 

    Silva, Douglas Miguel Gomes da (2025-03-10)
    Over time, the teaching of Natural Sciences and their technologies undergoes a constant and dynamic transformation process, favoring the emergence of new perspectives and challenges. It is observed that scientific and ...
    Thumbnail

    Uma análise das vivências dos licenciandos em Química do IFPE campus Barreiros no período de residência pedagógica 

    Vasconcelos, Juliana dos Santos de (2025-02-14)
    The pedagogical residency in Chemistry teaching is a training experience that integrates theory and practice, allowing undergraduates to experience everyday school life. During this experience, future teachers apply ...
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião