• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorIvanildo José de Melo Filho (3)Rosangela Maria de Melo (3)Andreza Maria de Lima (2)Kleber Fernando Rodrigues (2)Abreu, Juliane Marques Santiago de (1)Almeida Júnior, Agenor Bezerra de (1)Andrade, Lúcio Costa de (1)Andréa Cardoso Castro (1)Araújo, Erika Brito Oliveira de (1)Assis Leão da Silva (1)... View MoreSubject
    Educação Profissional e Tecnológica (78)
    EDUCACAO (65)Ensino Médio Integrado (41)Educação – Currículo (8)Pedagogia Histórico-Crítica (6)Representações Sociais (6)Educação - Currículo (5)Educação – Trabalho (5)Formação de professores (5)Inclusão (5)... View MoreDate Issued2024 (26)2022 (21)2023 (16)2021 (12)2020 (3)Has File(s)Yes (78)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 78

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    Concepção entre teoria e prática na formação de técnicos em enfermagem para atuação no Sistema Único de Saúde 

    Lanes, Marilene Davis (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-12-17)
    This study aimed to analyze the training of Nursing Technicians to work in the Unified Health System (SUS). The research covered three topics of great relevance to Brazilian society: public health, nursing, and education, ...
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    Gênero e diversidade sexual: as experiências de estudantes LGBTI+ na Educação Profissional e os desafios no mundo do trabalho 

    Morais, Johana de Angelis Cavalcanti de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-11-09)
    This study aimed to understand the experiences of LGBTI+ students in professional education and the challenges faced in the world of work and its field of study is the Federal Institute of Pernambuco – Olinda campus. ...
    Thumbnail

    O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Márcio Lima Barros (INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
    Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
    Thumbnail

    As relações entre as concepções de formação integral e seus impactos no desenvolvimento das aulas: um estudo sob a ótica dos docentes de um Campus do Instituto Federal de Pernambuco 

    Nascimento Júnior, José Roberto do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
    The Federal Institutes are guided by pillars such as integral human training, work as an educational principle in the perspective of offering omnilateral training, based on the inseparability of teaching, research and ...
    Thumbnail

    Design de uma prática profissional sistematizada no curso Técnico Subsequente em Segurança do Trabalho 

    Lima, Koenigsberg Lee Ribeiro de Andrade (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-05-21)
    This research aimed to conceive and validate a systematic pedagogical proposal for conducting professional practice directed at students of the Subsequent Technical Courses in Work Safety at the Federal Institute of ...
    Thumbnail

    O núcleo de gênero e diversidade e a população LGBTQIA+: rupturas, avanços e tensões no cotidiano de um Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia 

    Lima Júnior, Ivanildo Alves de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-12-18)
    This study focuses on sexual orientations and non-hegemonic gender identities, recognized in their social, cultural and political dimensions, within the scope of professional and Technological Education, considering the ...
    Thumbnail

    Percepções de estudantes com deficiência sobre integração, acessibilidade e inclusão no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco – Campus Recife 

    Abreu, Juliane Marques Santiago de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-10-21)
    This research aims to understand the accessibility conditions and the process of integration and / or inclusion materialized at IFPE - Campus Recife, from the perceptions of students with disabilities. Initially, the ...
    Thumbnail

    Inclusão de estudantes com deficiência: representações sociais construídas por professores(as) de cursos técnicos subsequentes 

    Souza, Poliana Cavalcante de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-25)
    The theme of inclusion of persons with disabilities has been discussed in different segments of society. In this research, we analyzed the social representations of inclusion of students with disabilities developed by ...
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • . . .
    • 8
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback