• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAraújo, Erika Brito Oliveira de (1)Lanes, Marilene Davis (1)Lima, Koenigsberg Lee Ribeiro de Andrade (1)Moura, Patricia Arruda de (1)Nascimento Júnior, José Roberto do (1)Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (1)Silva, Márcio Lima Barros (1)SubjectEDUCACAO (7)
    Educação Profissional e Tecnológica (7)
    Ensino Médio Integrado (4)Formação humana integral (3)Formação Omnilateral (2)Aprendizagem Baseada em Problemas (1)Avaliação da aprendizagem (1)Currículo Integral (1)Curso Técnico em Segurança do Trabalho (1)Educação - Currículo (1)... View MoreDate Issued
    2021 (7)
    Has File(s)
    Yes (7)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-7 of 7

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    Concepção entre teoria e prática na formação de técnicos em enfermagem para atuação no Sistema Único de Saúde 

    Lanes, Marilene Davis (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-12-17)
    This study aimed to analyze the training of Nursing Technicians to work in the Unified Health System (SUS). The research covered three topics of great relevance to Brazilian society: public health, nursing, and education, ...
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Márcio Lima Barros (INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
    Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
    Thumbnail

    As relações entre as concepções de formação integral e seus impactos no desenvolvimento das aulas: um estudo sob a ótica dos docentes de um Campus do Instituto Federal de Pernambuco 

    Nascimento Júnior, José Roberto do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
    The Federal Institutes are guided by pillars such as integral human training, work as an educational principle in the perspective of offering omnilateral training, based on the inseparability of teaching, research and ...
    Thumbnail

    Design de uma prática profissional sistematizada no curso Técnico Subsequente em Segurança do Trabalho 

    Lima, Koenigsberg Lee Ribeiro de Andrade (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-05-21)
    This research aimed to conceive and validate a systematic pedagogical proposal for conducting professional practice directed at students of the Subsequent Technical Courses in Work Safety at the Federal Institute of ...
    Thumbnail

    Práticas avaliativas no Ensino Médio Integrado em um possível diálogo com elementos da omnilateralidade no ensino de Matemática 

    Moura, Patricia Arruda de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
    This research is part of the research line on educational practices in Vocational and Technological Education of the Postgraduate Program in Vocational and Technological Education (PROFEPT). To do so, we sought to understand ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback