Search
Now showing items 1-5 of 5
Gênero e diversidade sexual: as experiências de estudantes LGBTI+ na Educação Profissional e os desafios no mundo do trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-11-09)
This study aimed to understand the experiences of LGBTI+ students in professional education
and the challenges faced in the world of work and its field of study is the Federal Institute of
Pernambuco – Olinda campus. ...
Educação estética nas práticas curriculares do Ensino Médio Integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-10-02)
The challenges faced by teachers in the search for successful aesthetic experiences in high school pedagogical environments are enormous, as many educational institutions direct school activities for students to obtain the ...
O núcleo de gênero e diversidade e a população LGBTQIA+: rupturas, avanços e tensões no cotidiano de um Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-12-18)
This study focuses on sexual orientations and non-hegemonic gender identities, recognized in their social, cultural and political dimensions, within the scope of professional and Technological Education, considering the ...
Educação Profissional e Tecnológica: avaliação do ensino como instrumento de gestão para a permanência escolar
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-02-14)
This dissertation seeks to understand the limits and possibilities of teaching evaluation, as a management tool for the IFPE Access, Permanence and Success Program (PROIFPE, in the Permanence action line), for school ...
Percepções de estudantes com deficiência sobre integração, acessibilidade e inclusão no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco – Campus Recife
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-10-21)
This research aims to understand the accessibility conditions and the process of integration
and / or inclusion materialized at IFPE - Campus Recife, from the perceptions of students
with disabilities. Initially, the ...