• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorCastro, Angeline Santos (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Edilene Rocha Guimarães. (1)Figueiredo, Karla Almeida de (1)Isabel Ribeiro de Melo Pontes. (1)Monick Alves de Moura Severo (1)Oliveira, Maria Luana Lopes de (1)Santos, Daiana Sales de Freitas (1)Severo, Monick Alves de Moura (1)Silva, Márcio Lima Barros (1)... View MoreSubjectEDUCACAO (10)
    Ensino Médio Integrado (10)
    Educação Profissional e Tecnológica (6)Diversidade Étnico-Racial (2)Educação - Currículo (2)Prática de Ensino (2)Prática Docente (2)Abordagem interdisciplinar na Educação (1)Alfabetização Científica (1)Ansiedade (1)... View MoreDate Issued2019 (3)2021 (2)2022 (2)2023 (2)2024 (1)Has File(s)Yes (10)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 10

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica 

    Santos, Daiana Sales de Freitas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente 

    Castro, Angeline Santos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
    Thumbnail

    O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Márcio Lima Barros (INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
    Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
    Thumbnail

    Práticas argumentativas em uma abordagem interdisciplinar no Ensino Médio Integrado 

    Silva, Vanessa Patrícia Sabino da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-26)
    In the context of Integrated High School, it is a great challenge to face the dualism of theory and practice regarding the interdisciplinary approach. In this scenario, in order to promote a globalizing, dialogical and ...
    Thumbnail

    As percepções de alunos do ensino médio integrado sobre a avaliação da aprendizagem 

    Oliveira, Maria Luana Lopes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-09-11)
    The main objective of this research was to understand the perceptions of the integrated high school students of the Instituto Federal de Pernambuco (IFPE), Recife Campus, about the assessment of learning. For this, in ...
    Thumbnail

    Prática docente na formação do estudante pesquisador: a alfabetização científica no Ensino Médio Integrado 

    Figueiredo, Karla Almeida de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-29)
    This study addresses the importance of scientific research in integrated secondary education, based on theories on Research Methodology and Scientific Literacy. The main objective of this work is to evaluate the contribution ...
    Thumbnail

    As práticas docentes vinculadas à diversidade étnico-racial no Ensino Médio Integrado à formação técnica em Segurança do Trabalho 

    Severo, Monick Alves de Moura (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-30)
    The main objective of the master's research is to analyze teaching practices for ethnic-racial diversity in Integrated High School (EMI) to technical training in Occupational Safety, at the Federal Institute of Pernambuco ...
    Thumbnail

    Guia para abordagem didática da diversidade Étnico-Racial 

    Monick Alves de Moura Severo; Valquiria Farias Bezerra Barbosa (Os autores., 2023-10-30)
    Thumbnail

    Playlist de Vídeos: demonstração da execução de serviços da construção civil. 

    Isabel Ribeiro de Melo Pontes.; Edilene Rocha Guimarães. (Os autores, 2022-07-04)
    Thumbnail

    Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi. 

    Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
    In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective), based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical Education for schools (EFE, in ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback