• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAlmeida, Lucas Rodrigo Santos de (1)Andrade, Débora Batista Maciel de (1)Barbosa, Quelsen Teixeira (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Batista, Larissa Hayannyelly Costa (1)Bezerra, Edvania Kehrle (1)Castro, Angeline Santos (1)Leocadio, Jacielly Tatiana da Silva (1)Lima, Elda Maria de (1)Melo Neto, Antonio Jesus Souza (1)... Ver maisAssunto
    EDUCACAO (20)
    Ensino Médio Integrado (8)Currículo Integrado (3)Práticas Pedagógicas (3)Ensino - Aprendizagem (2)Ensino - Geografia (2)Formação de professores (2)Língua Inglesa – Estudo e Ensino (2)Abordagem Instrumental do Ensino de Inglês (1)Administração Escolar (1)... Ver maisData de publicação
    2019 (20)
    Has File(s)
    Yes (20)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 20

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Prática curricular de geografia na educação de jovens e adultos do IFPE: na modalidade PROEJA no campus Recife e campus Cabo de Santo Agostinho. 

    Lima, Elda Maria de (2019-06-27)
    The objective of this work is to analyze the curricular practices of the teaching of Geography in the PROEJA modality, considering that this program is part of the central proposal of Educational Policies focused on this ...
    Thumbnail

    A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica 

    Santos, Daiana Sales de Freitas (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente 

    Castro, Angeline Santos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
    Thumbnail

    A implementação da ação afirmativa de cotas étnico-raciais no Ifpe: um olhar sobre a Comunidade Quilombola do Castainho 

    Bezerra, Edvania Kehrle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering that seven years have passed since the promulgation of law no. 12.711 / 2012, better known as “Quotas Law", this research aims to understand the impacts caused by this Affirmative Action of ethnic-racial quotas ...
    Thumbnail

    Ensino de Inglês Instrumental no contexto da Educação Profissional e Tecnológica: princípios norteadores e práticas educativas 

    Sá, Ivo Felix Gualberto de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-12-20)
    This master's thesis, which is the result of a research developed in the Professional Master's Program in Professional and Technological Education (ProfEPT), studied the proposal and practice of English for Specific ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    A produção textual em linhas de argumentação como prática integradora no Ensino Médio Integrado 

    Melo Neto, Antonio Jesus Souza (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-14)
    This research aims to understand the textual production based on lines of argumentation as an integrative curricular practice, through the speech of the student of the Technical Course in Informatics Integrated to High ...
    Thumbnail

    Formação de professores: os saberes e práticas docentes construídos ao longo do curso de licenciatura em geografia do IFPE Campus Recife 

    Leocadio, Jacielly Tatiana da Silva (2019-10-13)
    This paper aims to approach the different Knowledge and Practices related to the construction of the professional profile of undergraduate students of the Licenciate in Geography at IFPE - Recife campus. The interest ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    A gestão democrática escolar e a contribuição do movimento estudantil 

    Oliveira, Sheila Almeida de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
    The present research has the Democratic Management as the subject addressed, having as object of study its relation with the Student Movement; in particular, with the school occupations carried out in the second semester ...
    • 1
    • 2
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião