• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorAguiar, Yasmim Amália de Oliveira (1)Alves, Géssica (1)Araújo, Miguel Júlio Oliveira de (1)Barboza, Emilly Katherine Maciel (1)Guimarães, Bianca de Melo (1)Rocha, Maria Kamilla Libório (1)Santos, Francisco Nogueira dos (1)Silva, Alice Rodrigues da (1)Silva, Gustavo Luiz da (1)Silva, Jorge Lucas de Oliveira (1)... Ver maisAssunto
    FISICA (14)
    Física - ensino (12)Astronomia (2)Ensino- aprendizagem (2)Práticas Experimentais (2)Abordagem CTSA (1)Aprendizagem Significativa (1)Aprendizagem Visual (1)Atratividade Docente (1)Carreira Docente (1)... Ver maisData de publicação
    2024 (14)
    Has File(s)Yes (14)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 14

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    O museu de ciências como ferramenta didática na visão dos professores de física: analisando o potencial didático do Espaço Interativo de Ciência, Tecnologia e Artes (EICTA) 

    Rocha, Maria Kamilla Libório (2024-02-07)
    This paper investigated the integration of the Espaço Interativo de Ciências, Tecnologia e Artes (EICTA) in Physics teaching, through interviews with 23 participants (Physics degree students who are part of Teaching ...
    Thumbnail

    Abordagem ctsa no ensino de Física nuclear: reflexões iniciais sobre uma intervenção didática na desmistificação do uso das radiações 

    Alves, Géssica (2024-02-07)
    The traditional physics education often focuses solely on math, overlooking practical applications in relevant social issues, like radiation usage. This study details a didactic intervention in nuclear physics, using ...
    Thumbnail

    O uso de mapas conceituais como objeto para o ensino de estática no primeiro ano do ensino médio 

    Silva, Gustavo Luiz da (2024-02-21)
    The present study proposes an innovative approach to teaching Statics in the first year of high school, employing the pedagogical tool of concept maps. Concept maps are graphical resources aimed at representing knowledge ...
    Thumbnail

    Um Estudo sobre o Uso do Vídeo como Recurso Didático de Ensino Aprendizagem nas Aulas de Física do 8º Ano do Ensino Fundamental 

    Santos, Francisco Nogueira dos (2024-02-26)
    The objective of the research work was to analyze the understanding and attractiveness of Physics classes for students in a penultimate year of Elementary School, using videos as a methodological resource. A survey was ...
    Thumbnail

    Análise das estratégias de um professor de Física para o ensino de estudantes com Transtorno do Espectro do Autismo (TEA) no Ensino Médio 

    Barboza, Emilly Katherine Maciel (2024-09-23)
    The objective of this research was to understand the strategies used by a Physics teacher in a regular classroom with three students with Autism Spectrum Disorder (ASD) in the Integrated High School program with a technical ...
    Thumbnail

    Ensino de Física para estudantes com Transtorno do Espectro do Autismo: o desenvolvimento de uma sequência de ensino fundamentada no Desenho Universal para a Aprendizagem 

    Silva, Alice Rodrigues da (2024-10-01)
    The study presents a teaching sequence in Physics aimed at students with Autism Spectrum Disorder (ASD), developed based on the Universal Design for Learning (UDL) framework, which seeks to provide accessible education ...
    Thumbnail

    Física e sustentabilidade: contribuições desta ciência na preservação ambiental 

    Vasconcelos, Anna Karollina Rosa de (2024-09-26)
    The study examines the contributions of physics in the face of major contemporary environmental challenges, considering various interdisciplinary variables such as chemistry, biology and mathematics. Using a recent and ...
    Thumbnail

    Visitando o passado com o Stellarium: as observações astronômica que impactaram o conhecimento humano 

    Araújo, Miguel Júlio Oliveira de (2024-09-23)
    This work presents an analysis of the observations and measurements conducted by historical figures in Astronomy, such as Ptolemy, Copernicus, and Galileo, using simulations in the Stellarium software. The study includes ...
    Thumbnail

    Construção e vivência de uma sequência de ensino utilizando experimentos de baixo custo no ensino de eletrização 

    Guimarães, Bianca de Melo (2024-10-03)
    In this article we seek to report and develop a didactic sequence in the area of electrostatics, through classroom experience, applied in the 5th period of integrated high school in Buildings at IFPE - Pesqueira campus. ...
    Thumbnail

    Uma análise sobre as contribuições do software tracker para o ensino de cinemática em turmas de ensino médio 

    Silva, Jorge Lucas de Oliveira (2024-10-04)
    In the context where the teaching of Physics in the classroom involves the presentation of content and problem-solving using mathematical models, without reproducing meaning, we conducted a study that sought to investigate ...
    • 1
    • 2
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião