Search
Now showing items 1-10 of 33
Contribuições dos bibliotecários de uma instituição de educação profissional, científica e tecnológica para a promoção do desenvolvimento sustentável.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-07)
The present professional master's research aims to analyze the contributions of
librarians from the Federal Institute of Pernambuco to achieve the sustainability
principles proposed in Sustainable Development Goal (SDG) ...
Parâmetros avaliativos para as aulas práticas no eixo tecnológico controle e processos industriais: um estudo de caso no curso técnico em mecânica da Escola Técnica Estadual Professor Agamemnon Magalhães – ETEPAM
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-05-10)
This research aimed to map and analyze teaching practice aimed at the articulation
between theory and practice and its compliance in the evaluation processes of
practical classes in the Mechanical Technician course at ...
Do IFPE Campus Recife para o mundo
(O autor., 2024-03-22)
Um olhar sobre a contribuição da Educação Profissional e Tecnológica para o projeto de vida do jovem cotista do IFPE Campus Recife
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-22)
This research aimed to discuss the life project of Afro-descendant quota students, from
professional and Technological Education, from integrated High School at the Federal Institute
of Pernambuco, Recife Campus. The ...
A temática da violência contra a mulher idosa num curso técnico em enfermagem: o que revelam os documentos e a práxis pedagógica docente?
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-15)
This study aimed to analyze documents and teaching pedagogical practices developed in
the Subsequent Nursing Technical Course at the Federal Institute of Education, Science
and Technology of the State of Pernambuco, ...
Planejamento participativo inclusivo para ensino de surdos na Educação Profissional e Tecnológica: diretrizes pedagógicas entre docentes e tradutores e intérpretes de Libras
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-19)
This research aimed to analyze the effects of how the adoption of inclusive pedagogical guidelines,
aimed at teaching planning, as an Educational Product (EP), produce in the conduct and performance
of activities aimed ...
Percurso de um estudante com transtorno do espectro autista no ensino médio: permanência e êxito numa escola regular
(2024-03-25)
This study aimed to analyze factors that contribute to students with Autism Spectrum Disorder remaining and succeeding in schools until the end of high school. The research has a qualitative approach and was developed using ...
Desafios e estratégias utilizadas por estudantes com deficiência visual no estudo da Química no ensino médio
(2024-03-21)
This study aimed to investigate strategies used by students with visual impairments to study Chemistry in High School. In this research, a qualitative approach was used so that we could observe the pedagogical practices ...
Atividades experimentais nas concepções de professores de química do ensino médio
(2024-03-22)
The teaching-learning process of Chemistry in High School requires constant reflection and improvement. There have been several studies conducted in recent years regarding the approaches, methodologies, and resources that ...