• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndreza Maria de Lima (2)Ivanildo José de Melo Filho (2)Rosangela Maria de Melo (2)Andrade, Lúcio Costa de (1)Azenilda de Paula Cabral (1)Cabral, Azenilda de Paula (1)Clarice Maria dos Santos Soares (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Costa, Luiz Henrique Monteiro Barreto da (1)Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge Corrêa (1)... View MoreSubject
    Educação Profissional e Tecnológica (26)
    EDUCACAO (20)Ensino Médio Integrado (14)Formação de professores (5)Avaliação Educacional (4)Currículo – Ensino Profissional (4)Educação - Planejamento (4)Educação – Currículo (4)Educação – Trabalho (4)Pedagogia Histórico-Crítica (4)... View MoreDate Issued
    2024 (26)
    Has File(s)Yes (26)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 26

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Parâmetros avaliativos para as aulas práticas no eixo tecnológico controle e processos industriais: um estudo de caso no curso técnico em mecânica da Escola Técnica Estadual Professor Agamemnon Magalhães – ETEPAM 

    Ribeiro II, Stênio de Castro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-05-10)
    This research aimed to map and analyze teaching practice aimed at the articulation between theory and practice and its compliance in the evaluation processes of practical classes in the Mechanical Technician course at ...
    Thumbnail

    Aulas práticas na educação profissional e tecnológica: orientações direcionadas ao planejamento, ensino e avaliação docente no Curso Técnico em Mecânica. 

    Stênio de Castro Ribeiro II; Ivanildo José de Melo Filho (Os autores, 2024-05-10)
    Para o SENAC (2022), o ato educativo pressupõe as atividades de ensino e aprendizagem acerca da atuação docente no cenário pedagógico. Esse processo materializa-se na relação pedagógica entre docentes e discentes. Isso, ...
    Thumbnail

    Do IFPE Campus Recife para o mundo 

    Azenilda de Paula Cabral (O autor., 2024-03-22)
    Thumbnail

    Um olhar sobre a contribuição da Educação Profissional e Tecnológica para o projeto de vida do jovem cotista do IFPE Campus Recife 

    Cabral, Azenilda de Paula (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-22)
    This research aimed to discuss the life project of Afro-descendant quota students, from professional and Technological Education, from integrated High School at the Federal Institute of Pernambuco, Recife Campus. The ...
    Thumbnail

    Planejamento participativo inclusivo para ensino de surdos na Educação Profissional e Tecnológica: diretrizes pedagógicas entre docentes e tradutores e intérpretes de Libras 

    Andrade, Lúcio Costa de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-19)
    This research aimed to analyze the effects of how the adoption of inclusive pedagogical guidelines, aimed at teaching planning, as an Educational Product (EP), produce in the conduct and performance of activities aimed ...
    Thumbnail

    Cinco diretrizes para um planejamento docente participativo e inclusivo voltado ao ensino de discentes surdos no contexto da Educação Profissional e Tecnológica 

    Lúcio Costa de Andrade; Ivanildo José de Melo Filho (Os autores, 2024-04-19)
    A educação inclusiva voltada para pessoas Surdas no contexto da Educação Profissional e Tecnológica (EPT), encontra acentuadas barreiras relacionadas às práticas docentes. Essas práticas evidenciam, dentre outros aspectos, ...
    Thumbnail

    Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi. 

    Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
    In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective), based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical Education for schools (EFE, in ...
    Thumbnail

    Esportes de raquete: bora povo! 

    Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge Corrêa; Andreza Maria de Lima (Os autores, 2024-06-17)
    Na perspectiva de atender uma etapa importante da pesquisa desenvolvida no Mestrado Profissional em Educação Profissional e Tecnológica (ProfEPT), desenvolvemos, como Produto Educacional, uma Sequência Didática (SD) sob ...
    Thumbnail

    Concepções do ensino médio integrado e sua relação com o currículo no contexto do novo ensino médio 

    Sérgio Severo do Nascimento; José Henrique Duarte Neto (Os autores, 2024-09-05)
    Thumbnail

    Ensino médio integrado e educação profissional: práticas curriculares no contexto do novo ensino médio 

    Nascimento, Sérgio Severo do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-09-05)
    This study investigates how the curricular practices developed by teachers in Integrated High School align with the concept of work as an educational principle, especially in the context of the New High School, established ...
    • 1
    • 2
    • 3
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback