Search
Now showing items 1-9 of 9
Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High
School and how these are articulated with the construction of the life projects of
students from the Technical Course in Computers for the ...
Concepção entre teoria e prática na formação de técnicos em enfermagem para atuação no Sistema Único de Saúde
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-12-17)
This study aimed to analyze the training of Nursing Technicians to work in the Unified Health System (SUS). The research covered three topics of great relevance to Brazilian society: public health, nursing, and education, ...
A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the
Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept
of integral human formation, based on work ...
O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado
(INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
As relações entre as concepções de formação integral e seus impactos no desenvolvimento das aulas: um estudo sob a ótica dos docentes de um Campus do Instituto Federal de Pernambuco
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
The Federal Institutes are guided by pillars such as integral human training, work as an educational principle in the perspective of offering omnilateral training, based on the inseparability of teaching, research and ...
Design de uma prática profissional sistematizada no curso Técnico Subsequente em Segurança do Trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-05-21)
This research aimed to conceive and validate a systematic pedagogical proposal for conducting
professional practice directed at students of the Subsequent Technical Courses in Work Safety at the
Federal Institute of ...
Uso de Tecnologias Digitais de Informação e Comunicação por Docentes do Instituto Federal de Pernambuco – Campus Barreiros: Da formação à atuação docente
(2021-12-15)
The aim of this study was to verify whether initial or continuing teacher education prepares teachers
for the proper use of TDIC in the classroom. The study used the field research technique, of an
exploratory nature. ...
Práticas avaliativas no Ensino Médio Integrado em um possível diálogo com elementos da omnilateralidade no ensino de Matemática
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
This research is part of the research line on educational practices in Vocational and Technological Education of the Postgraduate Program in Vocational and Technological Education (PROFEPT). To do so, we sought to understand ...
Avaliar para integrar: desenvolvendo práticas avaliativas com o horizonte da formação humana integral
(Os autores, 2021-08-26)
Esta cartilha é um produto educacional vinculado à pesquisa de mestrado intitulada PRÁTICAS AVALIATIVAS NO ENSINO MÉDIO INTEGRADO EM UM POSSÍVEL DIÁLOGO COM ELEMENTOS DA OMNILATERIDADE NO ENSINO DE MATEMÁTICA. Sob orientação ...