Search
Now showing items 1-10 of 10
A disciplina de Língua Inglesa no Ensino Médio Integrado: perspectivas de desenvolvimento de uma consciência intercultural crítica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
At present, English language teaching has demanded some reconfigurations, mainly discussing the proposal of a more critical language teaching. In this new context of teaching-learning, it yearns for conscious pedagogical ...
Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado
(INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
Práticas argumentativas em uma abordagem interdisciplinar no Ensino Médio Integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-26)
In the context of Integrated High School, it is a great challenge to face the dualism of theory and practice regarding the interdisciplinary approach. In this scenario, in order to promote a globalizing, dialogical and ...
As percepções de alunos do ensino médio integrado sobre a avaliação da aprendizagem
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-09-11)
The main objective of this research was to understand the perceptions of the integrated high
school students of the Instituto Federal de Pernambuco (IFPE), Recife Campus, about the
assessment of learning. For this, in ...
Prática docente na formação do estudante pesquisador: a alfabetização científica no Ensino Médio Integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-29)
This study addresses the importance of scientific research in integrated secondary education, based on theories on Research Methodology and Scientific Literacy. The main objective of this work is to evaluate the contribution ...
As práticas docentes vinculadas à diversidade étnico-racial no Ensino Médio Integrado à formação técnica em Segurança do Trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-30)
The main objective of the master's research is to analyze teaching practices for ethnic-racial diversity in Integrated High School (EMI) to technical training in Occupational Safety, at the Federal Institute of Pernambuco ...
Guia para abordagem didática da diversidade Étnico-Racial
(Os autores., 2023-10-30)
Playlist de Vídeos: demonstração da execução de serviços da construção civil.
(Os autores, 2022-07-04)
Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective),
based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical
Education for schools (EFE, in ...