• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorSilva, Verônica Maria Rodrigues da (2)Almeida, Lucas Rodrigo Santos de (1)Andrade, Débora Batista Maciel de (1)Batista, João Paulo Monteiro (1)Batista, Larissa Hayannyelly Costa (1)Bezerra, Edvania Kehrle (1)Lira, Douglas Lopes (1)Santos, Isabela Michelly Gomes dos (1)Silva, Cláudia Maria Bezerra da (1)Silva, Katiucha Fernanda (1)Assunto
    EDUCACAO (11)
    Ensino Médio Integrado (4)Gestão Ambiental (3)Currículo Integrado (2)Instituto Capibaribe (2)Processos Educativos (2)Sujeito Ecológico (2)Book trailers (1)Compostagem (1)Cotas Étnicos-raciais (1)... Ver maisData de publicação2019 (8)2016 (2)2017 (1)Has File(s)
    Yes (11)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-10 of 11

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A implementação da ação afirmativa de cotas étnico-raciais no Ifpe: um olhar sobre a Comunidade Quilombola do Castainho 

    Bezerra, Edvania Kehrle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering that seven years have passed since the promulgation of law no. 12.711 / 2012, better known as “Quotas Law", this research aims to understand the impacts caused by this Affirmative Action of ethnic-racial quotas ...
    Thumbnail

    A formação do sujeito ecológico no Instituto Capibaribe 

    Silva, Verônica Maria Rodrigues da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2016-10-31)
    The present paper has the aim to show a study about how the formation of an ecological subject happens in the Capibaribe Institute. From the theoretical basis that underlie this work, it was possible to do a research and ...
    Thumbnail

    O jogo a partir da perspectiva crítico superadora nas aulas de educação física do ensino médio integrado: desafios e possibilidades. 

    Andrade, Débora Batista Maciel de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-04)
    This research aimed at understanding the role of physical education in high school integrated, from the Critical Perspective-Superadora, understanding the challenges and possibilities for the appropriation of Body Culture. ...
    Thumbnail

    Compostagem de resíduos alimentares: uma abordagem em um ambiente escolar 

    Lira, Douglas Lopes (2017-05-15)
    Research that addresses ecological alternatives to waste generated by society must be supported today. Composting is one of these alternatives, but to put it into practice it is necessary to ...
    Thumbnail

    A ética ambiental na formação cidadã do gestor ambiental 

    Silva, Katiucha Fernanda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-12)
    Considering the importance of environmental ethics for a citizen education and the social role played by the environmental manager in facing the dilemmas presented by sustainable economic development, in this dissertation ...
    Thumbnail

    Educação financeira: contribuições de uma proposta de prática pedagógica integradora para o fortalecimento do ensino médio integrado 

    Batista, João Paulo Monteiro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-29)
    This research aims to understand the contributions of an integrative proposal in financial education to the strengthening of integrative practices in Integrated High School. From this perspective, it was proposed the ...
    Thumbnail

    Manguezal como espaço de teoria e práticas de educação ambiental 

    Santos, Isabela Michelly Gomes dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2019-02-27)
    Environmental education has stood out for several years for its innovative content, further renewing its studies, projects, research, works, round tables, among others, whose concern is to take care and raise awareness of ...
    Thumbnail

    Leitura e tecnologia: uma proposta de criação de book trailers com discentes do curso técnico em computação gráfica subsequente do Instituto Federal de Pernambuco – Campus Olinda. 

    Almeida, Lucas Rodrigo Santos de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-05-07)
    Around 2010, brazilian publishers began publishing and selling books through a new technology called book trailers. In this audiovisual tool, the publishers integrate: literature, cinema and technology to build book trailers. ...
    Thumbnail

    Formação continuada do professor da educação profissional técnica de nível médio 

    Silva, Cláudia Maria Bezerra da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-01)
    The main purpose of this research was to analyze the conception and importance of continuing education for the work of the teacher of High School Professional Technical Education. Based on the dialectical method and with ...
    Thumbnail

    A formação do sujeito ecológico no Instituto Capibaribe 

    Silva, Verônica Maria Rodrigues da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2016-10-31)
    The present paper has the aim to show a study about how the formation of an ecological subject happens in the Capibaribe Institute. From the theoretical basis that underlie this work, it was possible to do a research and ...
    • 1
    • 2
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião