• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorLanes, Marilene Davis (1)Moura, Patricia Arruda de (1)Nascimento Júnior, José Roberto do (1)Nunes, Ada Verônica de Novaes (1)Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (1)SubjectEDUCACAO (5)Educação Profissional e Tecnológica (4)Ensino Médio Integrado (2)Formação humana integral (2)Avaliação da aprendizagem (1)Biblioteca – pessoas com deficiência (1)Bibliotecas Inclusivas (1)Educação - Formação humana (1)Educação – Avaliação (1)Educação – Estudantes (1)... View MoreDate Issued
    2021 (5)
    Has File(s)Yes (5)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-5 of 5

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio 

    Santos, Priscylla Kelly Pereira dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
    This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High School and how these are articulated with the construction of the life projects of students from the Technical Course in Computers for the ...
    Thumbnail

    Concepção entre teoria e prática na formação de técnicos em enfermagem para atuação no Sistema Único de Saúde 

    Lanes, Marilene Davis (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-12-17)
    This study aimed to analyze the training of Nursing Technicians to work in the Unified Health System (SUS). The research covered three topics of great relevance to Brazilian society: public health, nursing, and education, ...
    Thumbnail

    As relações entre as concepções de formação integral e seus impactos no desenvolvimento das aulas: um estudo sob a ótica dos docentes de um Campus do Instituto Federal de Pernambuco 

    Nascimento Júnior, José Roberto do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
    The Federal Institutes are guided by pillars such as integral human training, work as an educational principle in the perspective of offering omnilateral training, based on the inseparability of teaching, research and ...
    Thumbnail

    Biblioteca inclusiva: identificando estratégias e especificando recomendações para o suporte aos estudantes com deficiência visual no Ensino Profissional e Tecnológico 

    Nunes, Ada Verônica de Novaes (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-05-07)
    This dissertation aimed to verify the contribution of a Recommendative Guide aiming at promoting the inclusive support of libraries for students with visual impairments within the scope of Federal Institutes, in particular, ...
    Thumbnail

    Práticas avaliativas no Ensino Médio Integrado em um possível diálogo com elementos da omnilateralidade no ensino de Matemática 

    Moura, Patricia Arruda de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
    This research is part of the research line on educational practices in Vocational and Technological Education of the Postgraduate Program in Vocational and Technological Education (PROFEPT). To do so, we sought to understand ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback