• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Entrar
    Buscar 
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Ipojuca
    • Licenciatura em Química
    • Buscar
    •   Página inicial
    • Trabalhos Acadêmicos e Técnicos
    • Trabalhos Defendidos no IFPE
    • Trabalhos de Conclusão de Curso de Graduação
    • Campus Ipojuca
    • Licenciatura em Química
    • Buscar
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Navegar

    Todo o repositórioComunidades e ColeçõesPor data do documentoAutoresTítulosAssuntosEsta coleçãoPor data do documentoAutoresTítulosAssuntos

    Minha conta

    EntrarCadastro

    Discover

    AutorOliveira, Josélio Luís Silva de (1)Santos, Eveline Max da Silva (1)Santos, Izabela Maria dos (1)Silva, José Rafael Santos Rodrigues da (1)Silva, Rafael Alisson Arruda (1)Sobral, João Eudes Portela (1)AssuntoEDUCACAO (6)
    Ensino-aprendizagem (6)
    Ansiedade (1)Aprendizagem significativa (1)Avaliação escolar (1)Contextualização (1)Covid-19 (1)Dificuldades de aprendizagem (1)Ensino remoto (1)Jogos didáticos (1)... Ver maisData de publicação2023 (3)2022 (2)2021 (1)Has File(s)
    Yes (6)

    Buscar

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filtros

    Utilize filtros para refinar o resultado de busca.

    Itens para a visualização no momento 1-6 of 6

    • Opção de ordenação:
    • Relevância
    • Título - crescente
    • Título - decrescente
    • Data de publicação - crescente
    • Data de publicação - decrescente
    • Resultados por página:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Propriedades periódicas: uma proposta para o uso do lúdico 

    Santos, Izabela Maria dos (2021-11-04)
    Playful activities are directly related to games and fun that have entertainment as one of the purposes, but when applied in the classroom, it is used as a teaching tool, with the learning of students as the main objective; ...
    Thumbnail

    A relação entre compreensão leitora, matemática básica e desempenho em química na percepção de professores do ensino médio 

    Santos, Eveline Max da Silva (2022-03-29)
    During the lesson, the teacher tries to make his students learn. However, it is common to come across barriers that interfere with this process. In High School, for example, there are difficulties related to content from ...
    Thumbnail

    A avaliação escolar de Química na percepção de discentes do ensino médio 

    Silva, Rafael Alisson Arruda (2022-07-01)
    School evaluation is an important tool for diagnosis of knowledge, feedback on educational practice and a great opportunity for students to reflect and reformulate knowledge. In order to assess properly, the teacher must ...
    Thumbnail

    Sequências didáticas: uma proposta para o ensino de química 

    Oliveira, Josélio Luís Silva de (2023-04-17)
    The teaching-learning process of Natural Sciences by high school students, especially Chemistry, proves to be challenging in the way it is developed and the way it is presented: boring, with excessive memorization of ...
    Thumbnail

    Processo ensino-aprendizagem de Química no contexto da pandemia de Covid-19: cenários e percepções docentes 

    Silva, José Rafael Santos Rodrigues da (2023-04-27)
    The COVID-19 pandemic, which broke out in March 2020, gave rise to already latent difficulties in the teaching-learning process, while also bringing new challenges to all school actors. of Covid19, observing the recommendations ...
    Thumbnail

    Produção de um jogo didático baseado no jogo de cartas "Super Trunfo - Tabela Periódica" para o ensino-aprendizagem de Química 

    Sobral, João Eudes Portela (2023-04-25)
    The Periodic Table is a topic of extreme importance for teaching and learning chemistry. And often their presentation in schools is quite misunderstood. In this context, students have the understanding that the Periodic ...
    Entre em contato | Deixe sua opinião
     

     

    Entre em contato | Deixe sua opinião