Search
Now showing items 1-6 of 6
Estratégia na qualidade de software: um comparativo sobre as ferramentas gerenciais: jira x ALM
(2023-01-05)
O principal objetivo deste trabalho consiste em demonstrar o desenvolvimento de uma
estratégia voltada para o uso de ferramentas de gerenciamento de software, com o intuito de
contribuir com a qualidade, e de maneira ...
Evolução e aplicação das políticas públicas em saúde para pessoas transexuais : revisão integrativa
(2023-02-14)
Introduction: The National Policy on Comprehensive Health for Lesbians, Gays,
Bisexuals, Transvestites and Transexuals (PNSILGBT) is a watershed for public
health policies in Brazil, it is a historic milestone for ...
Contribuições da enfermagem obstétrica para a humanização do parto : um olhar sobre o (des)uso da episiotomia
(2023-02-14)
Objective: To analyze nursing production on the (dis)use of episiotomy in the context of childbirth
care. Methodology: Integrative literature review, carried out in October 2022, based on the analysis
of articles available ...
Conhecimentos de professores pré-escolares sobre primeiros socorros: uma revisão integrativa
(2023-02-15)
And the study aimed to show the level of knowledge about first aid of professionals
working in educational institutions. Method: This is an integrative literature review, with a qualitative approach. The study was prepared ...
Energia nuclear: a concepção de estudantes sobre a construção de uma usina nuclear em seu município
(2023-02-09)
The present study is associated with a contribution on the importance of discussing
some aspects related to the implementation of nuclear power plants in Brazil and
sought to understand about the possible effects on ...
Função polinomial do 1° grau: análise do desempenho de estudantes do 9º ano em atividades construídas a partir da Teoria de Resposta ao Item
(2023-02-24)
The objective of this work is to analyze the performance of students in the 9th grade
of elementary school when answering activities related to the theme polynomial
function of the 1st grade built from the Item Response ...