Buscar
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
Juventude e educação profissional: sentidos atribuídos ao curso técnico em Informática para Internet integrado ao Ensino Médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-31)
This research aimed to understand the meanings attributed to integrated High
School and how these are articulated with the construction of the life projects of
students from the Technical Course in Computers for the ...
Tecnologias da Informação e da Comunicação (TICS) na aprendizagem do estudante: experiência com o Jogo Quizizz
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-24)
The Information and the Communications Technologies (ICTs) are increasingly being
incorporated in the educatives practices even if in Brazil persist inequalities that limit access
to majority of the students in social ...
O cinema e a formação integral dos estudantes do Ensino Médio Integrado à Educação Profissional e Tecnológica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-26)
This research had as object of study the cinematographic art as an instrument of school
formation and as a general objective, to understand how the use of the film takes place in the
teaching-learning process by professors ...
O assistente social na Educação Profissional e Tecnológica: representações sociais de estudantes do ensino médio integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-04-26)
Currently, Federal Institutes are the space most occupied by Social Workers in the
field of education, due to the expansion of these institutions and the need to offer a
Student Assistance Policy to students, especially ...
Permanência escolar de estudantes cotistas no Ensino Médio Integrado à Educação Profissional: o que revelam os documentos e os sujeitos?
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-24)
This research analyzes the factors that favor the retention of quota students in High School Integrated with Professional and Technological Education (EPT) at the Federal Institute of Education of Pernambuco (IFPE). The ...