• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorCosta, Denise Pires de Oliveira (1)Pontes, Isabel Ribeiro de Melo (1)Santos, Viviane Ribeiro Rocha dos (1)Silva, Cláudia Maria Bezerra da (1)Silva, Luanna Ferreira da (1)SubjectEDUCACAO (5)
    Educação profissional e tecnológica (5)
    Educação - Trabalho (2)Ensino Médio Integrado (2)Administração e gestão escolar (1)Avaliação do ensino (1)Avaliação educacional (1)Currículo (1)Currículo integrado (1)Curso técnico em edificações (1)... View MoreDate Issued2024 (2)2019 (1)2020 (1)2022 (1)Has File(s)Yes (5)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-5 of 5

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Educação Profissional e Tecnológica: avaliação do ensino como instrumento de gestão para a permanência escolar 

    Costa, Denise Pires de Oliveira (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2020-02-14)
    This dissertation seeks to understand the limits and possibilities of teaching evaluation, as a management tool for the IFPE Access, Permanence and Success Program (PROIFPE, in the Permanence action line), for school ...
    Thumbnail

    Formação continuada do professor da educação profissional técnica de nível médio 

    Silva, Cláudia Maria Bezerra da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-07-01)
    The main purpose of this research was to analyze the conception and importance of continuing education for the work of the teacher of High School Professional Technical Education. Based on the dialectical method and with ...
    Thumbnail

    Relação teoria e prática na formação do técnico em edificações no ensino médio integrado 

    Pontes, Isabel Ribeiro de Melo (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-07-04)
    This research has the general objective of analyzing the relationship between theory and practice in the training of students of the Integrated Technical Course in Buildings at the Federal Institute of Education, Science ...
    Thumbnail

    Novo Ensino Médio: percepção dos profissionais da educação sobre o processo de implementação 

    Silva, Luanna Ferreira da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-08-23)
    This research has the general objective of “analyze the implementation process of the New High School, in relation to the difficulties in developing the fifth Training Itinerary – Technical and Professional Training”. ...
    Thumbnail

    A formação profissional sob o olhar das mulheres privadas de liberdade: o Pronatec prisional 

    Santos, Viviane Ribeiro Rocha dos (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-08-30)
    This research has the general objective of understanding the results/effects of Pronatec Prisional as a public policy for professional and technological education in Brazil, based on the speeches of women deprived of ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback