Search
Now showing items 1-3 of 3
Ensino médio integrado à educação profissional e tecnológica: a relação entre o currículo integrado e a prática pedagógica docente
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-08-28)
This research studied the curriculum concerning the development of a pedagogical practice based on a conception of omnilateral education that leads to human emancipation. Therefore, we intended to answer the following ...
Vibrações do silêncio na Educação Inclusiva: mediações possíveis no ensino de Música para pessoas com Surdez
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-07-19)
Taking as a reference the integral human formation, the present master's dissertation establishes
a dialogue between the Historical-Critical and the Historical-Cultural theory, aiming to deal
with the possibilities of ...
Um olhar discursivo sobre a extensão e a formação omnilateral de estudantes do IFPE -Campus Palmares
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-15)
This research aimed to understand, from the students' discourse, the importance of
Extension for human formation in an omnilateral perspective. The specific objectives
were: to identify in the students' speeches how they ...