Buscar
Itens para a visualização no momento 1-5 of 5
Perspectivas de docentes da área de Ciências da Natureza e suas Tecnologias sobre a inclusão de estudantes com deficiência
(2022-03-29)
The present work aimed to analyze the perspectives of teachers in the Area of Natural Sciences and its Technologies on the inclusion of Students with Disabilities. We seek to identify possibilities and challenges inherent ...
Concepções sobre gênero e raça no curso de Licenciatura em Química
(2022-02-24)
Dealing with issues of gender and race in schools does not only involve recognizing the difference and exercising tolerance and respect for it. Diversity involves understanding its dynamics so that practices aimed at ...
Inclusão de estudantes com deficiência: representações sociais construídas por professores(as) de cursos técnicos subsequentes
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-25)
The theme of inclusion of persons with disabilities has been discussed in different
segments of society. In this research, we analyzed the social representations of
inclusion of students with disabilities developed by ...
O currículo integrado nas representações sociais de professores(as) do Ensino Médio Integrado do IFPE – Campus Recife
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-30)
The curriculum integrated in the Integrated High School is an attempt to overcome a
fragmented education aiming to develop the integral human formation of the students.
In this work, we had, as a general objective, to ...
A inclusão de estudantes com deficiência na Educação Profissional e Tecnológica
(O autor., 2022-08-25)