Search
Now showing items 1-10 of 16
O assistente social na Educação Profissional e Tecnológica: representações sociais de estudantes do ensino médio integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-04-26)
Currently, Federal Institutes are the space most occupied by Social Workers in the
field of education, due to the expansion of these institutions and the need to offer a
Student Assistance Policy to students, especially ...
Blog: o Assistente Social na Educação Profissional e Tecnológica
(A Autora., 2023-04-26)
Meu sonho era vestir essa blusa: percepções das pessoas idosas estudantes do IFPE Campus Recife sobre as ações inclusivas para a população idosa na política de assistência estudantil
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-02)
The right to lifelong education is guaranteed in the Brazilian Education Guidelines and Bases Law (LDB), Law n.9,394 of December 20, 1996, and also in the Elderly Person Statute (EPI), Law n.10,741 of 1st. of October 2003, ...
Letramento informacional: o papel educativo do bibliotecário como suporte as práticas de pesquisa no ensino médio integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-27)
The research aimed to verify how the development of a digital guidance notebook
contributes to promoting information literacy, and thus, developing research skills in
integrated high school students taking the Occupational ...
Concepções de Currículo Integrado nas práticas curriculares do PROEJA
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-05)
This research aims to understand the concepts of integrated curriculum in curricular practices of the Technical Course in Refrigeration and Air Conditioning in the Integrated PROEJA modality, from the Federal Institute of ...
As práticas docentes vinculadas à diversidade étnico-racial no Ensino Médio Integrado à formação técnica em Segurança do Trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-30)
The main objective of the master's research is to analyze teaching practices for ethnic-racial diversity in Integrated High School (EMI) to technical training in Occupational Safety, at the Federal Institute of Pernambuco ...
Currículo Integrado: princípios e concepções. Proposta de práticas curriculares integradoras
(Os autores., 2023-10-05)
Guia para abordagem didática da diversidade Étnico-Racial
(Os autores., 2023-10-30)