Buscar
Itens para a visualização no momento 1-7 of 7
Ensino de Inglês Instrumental no contexto da Educação Profissional e Tecnológica: princípios norteadores e práticas educativas
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2019-12-20)
This master's thesis, which is the result of a research developed in the Professional
Master's Program in Professional and Technological Education (ProfEPT), studied
the proposal and practice of English for Specific ...
O ensino da habilidade de fala da Língua Inglesa: possibilidades da abordagem lexical no Ensino Médio Integrado
(INSTITUTO FEDERAL DE EDUCAÇÃO, CIÊNCIA E TECNOLOGIA DE PERNAMBUCO - CAMPUS OLINDA, 2021-08-29)
Reflection on practice, professional development and teaching experience help understand the importance of learning about methodological conceptions in English Language teaching. The study of these concepts contributes to ...
Design de uma prática profissional sistematizada no curso Técnico Subsequente em Segurança do Trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-05-21)
This research aimed to conceive and validate a systematic pedagogical proposal for conducting
professional practice directed at students of the Subsequent Technical Courses in Work Safety at the
Federal Institute of ...
Prática docente na formação do estudante pesquisador: a alfabetização científica no Ensino Médio Integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-29)
This study addresses the importance of scientific research in integrated secondary education, based on theories on Research Methodology and Scientific Literacy. The main objective of this work is to evaluate the contribution ...
As práticas docentes vinculadas à diversidade étnico-racial no Ensino Médio Integrado à formação técnica em Segurança do Trabalho
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-30)
The main objective of the master's research is to analyze teaching practices for ethnic-racial diversity in Integrated High School (EMI) to technical training in Occupational Safety, at the Federal Institute of Pernambuco ...
Guia para abordagem didática da diversidade Étnico-Racial
(Os autores., 2023-10-30)
Playlist de Vídeos: demonstração da execução de serviços da construção civil.
(Os autores, 2022-07-04)