• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAraújo, Erika Brito Oliveira de (1)Monteiro, Danielle Muniz Macario (1)Severo, Monick Alves de Moura (1)SubjectEDUCACAO (3)
    Educação - Currículo (3)
    Educação Profissional e Tecnológica (3)Ensino Médio Integrado (3)Currículo Integrado (1)Currículo Integral (1)Diversidade Étnico-Racial (1)Formação docente (1)Formação humana integral (1)Formação Omnilateral (1)... View MoreDate Issued2021 (1)2022 (1)2023 (1)Has File(s)
    Yes (3)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-3 of 3

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004 

    Araújo, Erika Brito Oliveira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
    The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept of integral human formation, based on work ...
    Thumbnail

    O currículo integrado nas representações sociais de professores(as) do Ensino Médio Integrado do IFPE – Campus Recife 

    Monteiro, Danielle Muniz Macario (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-30)
    The curriculum integrated in the Integrated High School is an attempt to overcome a fragmented education aiming to develop the integral human formation of the students. In this work, we had, as a general objective, to ...
    Thumbnail

    As práticas docentes vinculadas à diversidade étnico-racial no Ensino Médio Integrado à formação técnica em Segurança do Trabalho 

    Severo, Monick Alves de Moura (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2023-10-30)
    The main objective of the master's research is to analyze teaching practices for ethnic-racial diversity in Integrated High School (EMI) to technical training in Occupational Safety, at the Federal Institute of Pernambuco ...
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback