Buscar
Itens para a visualização no momento 1-6 of 6
Transformações da dinâmica urbana em Olinda-PE: o Patteo Olinda Shopping e seu entorno
(2020-12-18)
Shopping malls, as they are large urban facilities and change the centrality of cities,
contribute significantly to the way space production takes place in its vicinity, through
the dynamics of capital. Supported by ...
As relações socioespaciais dos moradores da Vila de Nazaré com o parque metropolitano Armando de Holanda Cavalcanti, Cabo de Santo Agostinho-PE
(2020-12-22)
Vila de Nazaré, located in the municipality of Cabo de Santo Agostinho - PE within the
Metropolitan Park Armando de Holanda Cavalcanti (PMAHC), is a place with unique
historical and spatial characteristics, where its ...
As representações cartográficas como ferramentas para o ensino da geografia escolar
(2020-12-30)
The general objective of the study is to analyze cartographic representations as tools for a more
critical-reflexive teaching of school geography. The interest for this theme arose from the
participation as a student ...
A importância da agricultura familiar orgânica no município de Bom Jardim-PE
(2020-12-16)
Agriculture is a practice present in several human cultures, its origin practically refers
to the emergence of man himself. Among the various actors in agriculture, family
farming can be highlighted, this social actor ...
Formação territorial de Abreu e Lima: aspectos políticos, sociais e econômico
(2020-12-17)
O trabalho a seguir apresenta a formação do território do município de Abreu e Lima
no estado de Pernambuco, Brasil. Para que se chegasse ao entendimento de como
se deu esse processo foi realizada uma ampla revisão ...
O desenho do lugar: um estudo de caso com crianças do 2ºano do ensino fundamental da escola pública Municipal do Recife Manoel Rolim
(2020-12-29)
Our study seeks to recognize the language and spatial memory of children, from the
following questions: children being social beings, how do they live their geography?
What is the importance of looking at children for ...