Search
Now showing items 1-3 of 3
Pedagogia do Fazer: um caminho para a crítica pós-colonial nas escolas waldorf.
(2002-12-01)
Post-colonial epistemology brings up the erasure of the cultural and ethnic diversity of the world. Waldorf pedagogy was created in 1919, and during the last decades has been implemented in a very similar way to that ...
As trilhas ecopedagógicas nas unidades de conservação de Bonito-PE: uma análise do processo de alfabetização ambiental e cultural.
(2023-02-17)
O objetivo central deste trabalho foi identificar a relevância das Trilhas
Ecopedagógicas realizadas na Unidade de Conservação do Parque Natural
Municipal Mata da Chuva (Bonito/PE), como instrumento de aprendizagem na ...
Pernambuco e sua cultura : uma experiência com a disciplina eletiva no novo ensino médio em uma escola semi-integral do Recife - PE.
(2023-05-16)
This article is an experience report of an Elective built in the context of the New High
School, in a reference school of the state government in Recife, Pernambuco. The
NEM, emerges as a possibility in relation to several ...