Buscar
Itens para a visualização no momento 1-3 of 3
Avaliação da aprendizagem de Física: um estudo com professores do ensino médio integrado do IFPE – campus Pesqueira
(2022-06-28)
Assessment makes it possible to monitor the learning processes and redirect the
teacher's work. In this research, we analyze the evaluative practices of teachers
of the Physics discipline of the Integrated High School ...
Ser professor/a de Física no Ensino Médio Integrado: representações sociais construídas por professores/as do IFPE - campus Pesqueira
(2023-12-27)
Teacher training for Integrated High School requires a didactic-methodological
approach consistent with the demands of the teaching and learning processes of this
education. In this scenario, in this work, our general ...
O museu de ciências como ferramenta didática na visão dos professores de física: analisando o potencial didático do Espaço Interativo de Ciência, Tecnologia e Artes (EICTA)
(2024-02-07)
This paper investigated the integration of the Espaço Interativo de Ciências,
Tecnologia e Artes (EICTA) in Physics teaching, through interviews with 23
participants (Physics degree students who are part of Teaching ...