Buscar
Itens para a visualização no momento 1-3 of 3
O museu de ciências como ferramenta didática na visão dos professores de física: analisando o potencial didático do Espaço Interativo de Ciência, Tecnologia e Artes (EICTA)
(2024-02-07)
This paper investigated the integration of the Espaço Interativo de Ciências,
Tecnologia e Artes (EICTA) in Physics teaching, through interviews with 23
participants (Physics degree students who are part of Teaching ...
Abordagem ctsa no ensino de Física nuclear: reflexões iniciais sobre uma intervenção didática na desmistificação do uso das radiações
(2024-02-07)
The traditional physics education often focuses solely on math, overlooking practical
applications in relevant social issues, like radiation usage. This study details a didactic
intervention in nuclear physics, using ...
O uso de mapas conceituais como objeto para o ensino de estática no primeiro ano do ensino médio
(2024-02-21)
The present study proposes an innovative approach to teaching Statics in the first
year of high school, employing the pedagogical tool of concept maps. Concept
maps are graphical resources aimed at representing knowledge ...