Search
Now showing items 1-6 of 6
A reestruturação do projeto pedagógico de Curso Técnico Integrado ao Ensino Médio e a formação integral: o legado do Decreto nº 5154/2004
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-04-22)
The Secondary Education Integrated with Professional Education, implemented by the
Federal Network of Professional and Technological Education, has as its principle the concept
of integral human formation, based on work ...
As relações entre as concepções de formação integral e seus impactos no desenvolvimento das aulas: um estudo sob a ótica dos docentes de um Campus do Instituto Federal de Pernambuco
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2021-08-26)
The Federal Institutes are guided by pillars such as integral human training, work as an educational principle in the perspective of offering omnilateral training, based on the inseparability of teaching, research and ...
Um olhar discursivo sobre a extensão e a formação omnilateral de estudantes do IFPE -Campus Palmares
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2022-08-15)
This research aimed to understand, from the students' discourse, the importance of
Extension for human formation in an omnilateral perspective. The specific objectives
were: to identify in the students' speeches how they ...
Discursos dos estudantes sobre Extensão.
(Os autores, 2022-08-15)
Língua Inglesa e formações imaginárias: uma análise dos discursos de estudantes de Inglês Instrumental no Ensino Médio Integrado
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2025-04-28)
As a political project for Brazilian education, educational duality has always been present to ensure social division of classes, offering differentiated training for the elites and the working class. The creation of the ...
Uma proposta discursiva para o ensino de Inglês Instrumental
(Os autores, 2025-04-28)





