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dc.creatorSilva Junior, Willams Alves da
dc.date.accessioned2021-10-22T02:58:48Z
dc.date.available2021-10-22T02:58:48Z
dc.date.issued2021-03-12
dc.identifier.urihttps://repositorio.ifpe.edu.br/xmlui/handle/123456789/382
dc.description.abstractAccording to IBGE 7 out of 10 Brazilians use SUS and due to the great importance and impact of public hospital services in the Brazilian population, this study focuses on analyzing the satisfaction of users of public hospital services in the Metropolitan Region of Recife. The study has an analytical and inductive character, in addition to bibliographic, documentary and field research, the 14 municipalities of RMR were approached and 424 samples were obtained, the dimensions of the SERVQUAL and EUROPEP scale were used to measure the quality of services hospital services. For the tabulation and performance of statistical tests, the statistical software SPSS was used, where it was possible to analyze which variables have a statistically significant correlation with the satisfaction of users of such services. A multivariate linear regression analysis was also carried out, in which it was verified which variables most affect the users' satisfaction, and its result can be used as feedback to health managers in the metropolitan region of Recife, suggesting actions aimed at improving services pointed out by the surveyed users.pt_BR
dc.format.extent17fpt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
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dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHospitaispt_BR
dc.subjectQualidadept_BR
dc.subjectSatisfaçãopt_BR
dc.subjectSistema Único de Saúde ( SUS )pt_BR
dc.titleQualidade dos serviços públicos hospitalares: um estudo da satisfação dos usuários da região metropolitana do Recife.pt_BR
dc.typeArticlept_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/3573675779951611pt_BR
dc.contributor.advisor1Cedraz, Michelle Silva de Oliveira
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0091787194171809pt_BR
dc.contributor.referee1Cedraz, Michelle Silva de Oliveira
dc.contributor.referee2Ribeiro Neto, Luiz Guimarães
dc.contributor.referee3Dantas, Priscila Barbosa
dc.contributor.referee1Latteshttp://lattes.cnpq.br/0091787194171809pt_BR
dc.contributor.referee2Latteshttp://lattes.cnpq.br/778194584100284pt_BR
dc.contributor.referee3Latteshttp://lattes.cnpq.br/7605702360556163pt_BR
dc.publisher.departmentIgarassupt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.subject.cnpqCIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ADMINISTRACAO::ADMINISTRACAO DE EMPRESASpt_BR
dc.description.resumoSegundo o IBGE 7 em cada 10 brasileiros usam o SUS e devido à grande importância e impacto do serviço públicos hospitalares na população brasileira, o estudo possui como foco analisar a satisfação dos usuários dos serviços públicos hospitalares da Região Metropolitana do Recife. O estudo tem caráter analítico e indutivo, além da pesquisa bibliográfica, documental e a pesquisa de campo, na qual foram abordados os 14 municípios da RMR e obteve-se 424 amostras, utilizou-se as dimensões da escala SERVQUAL E EUROPEP para mensurar a qualidade dos serviços hospitalares. Para a tabulação e realização de testes estatísticos utilizou-se o software estatístico SPSS onde foi possível analisar quais variáveis possuem correlação estatisticamente significativas com a satisfação dos usuários de tais serviços. Foi realizada também uma análise de regressão linear multivariada, que verificou-se quais variáveis mais afetam a satisfação dos usuários, podendo seu resultado ser utilizado como feedback para os gestores da área da saúde na região metropolitana do Recife, sendo sugeridas ações visando melhorias dos serviços apontados pelos usuários do pesquisados.pt_BR
dc.creator.name2Silva, Akemy Cesar Marinho da
dc.creator.ID3http: //orcid.org/0000-0001-9171-5068pt_BR
dc.creator.name3Costa, Marta da Silva


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