dc.relation | ABDULHAMEED, Wisal Hashim Firas. Applying Electronic Commerce for a
Proposed Virtual Organization. 2014.
ARORA, Kapil; CH, Dhawaleswar Rao. Web cache page replacement by using
lRU and lFU algorithms with hit ratio: a case unification. Int. J. Comput. Sci. Inf.
Technol, 2014, 5.3: 3232-3235.
ASOKAN, M. Animating the Web with jQuery. International Journal on Computer
Science and Engineering (IJCSE), India, 2013, 5.2: 68-77.
BERNERS-LEE, Tim; CONNOLLY, Dan. Hypertext markup language-2.0. 1995.
BHARDWAJ, Rashmi. Http vs https everything you need tok now. Ipwithease, 2016.
Disponível em: <https://ipwithease.com/http-vs-https/>. Acesso em: 20 de fev. de
2021.
BOS, Bert et al. Cascading style sheets level 2 revision 1 (css 2.1) specification.
W3C working draft, W3C. 2005.
BOS, Bert. A brief history of CSS until 2016. W3, 2016. Disponível em:
<https://www.w3.org/Style/CSS20/history.html>. Acesso em: 14 de fev. de 2021.
BRÜGGER, Niels. Web history and the web as a historical source. 2012. 316 p.
CHEN, Jiawen. Smart semantic multi-channel communication. 2015.
CHON, Kilnam, et al. A brief history of the Internet in Korea. Korea Internet
History Project. July, 2005, 29.
DA SILVA, Gisele Cristina Resende Fernandes. O método científico na psicologia:
abordagem qualitativa e quantitativa. 2010.
DE OLIVEIRA, Gilson Batista. Algumas considerações sobre inovação
tecnológica, crescimento econômico e sistemas nacionais de inovação. Revista
da FAE, 2001, 4.3.
DE SOUZA, Ivan. Framework: descubra o que é, para que serve e porque você
precisa de um para o seu site, 2019. Disponível em:
<https://rockcontent.com/br/blog/framework/>. Acesso em: 28 de fev. de 2021.
DIETRICH, Erik; SMACCHIA, Patrick. O histórico da linguagem C#, 2020.
Disponível em: <https://docs.microsoft.com/pt-br/dotnet/csharp/whats-new/csharp-
version-history>. Acesso em: 28 de fev. de 2021.
DURUMERIC, Zakir, et al. The Security Impact of HTTPS Interception. In: NDSS.
2017.
EASTWOOD, Brian. The 10 most popular programming languages to learn in 2021, 2020. Disponível em: <https://www.northeastern.edu/graduate/blog/most-popular-programming-languages/>. Acesso em: 14 de fev. de 2021.
GIGABYTES, Bytes of. How http request and response works. Disponível em:
<https://bytesofgigabytes.com/networking/how-http-request-and-response-works/>.
Acesso em: 20 de fev. de 2021.
GILL, Andy. Breaking into information security: Learning the ropes 101. 2016.
GÜNTHER, Hartmut. Pesquisa qualitativa versus pesquisa quantitativa: esta é a
questão?. Psicologia: teoria e pesquisa, 2006, 22.2: 201-209.
GUPTA, Shashwat. Javascript internal architecture, 2017. Disponível em:
<https://www.oodlestechnologies.com/blogs/javascript-internal-architecture/>.
Acesso em: 19 de fev. de 2021.
HSU, Eeway Erika. Evaluating HTTP/1.1 and HTTP/2 performance with
dependency graph properties. 2017. PhD Thesis. Massachusetts Institute of
Technology.
JANSEN, Remo H. . Learning TypeScript 2.x - Second Edition. Packt Publishing
Limited, 2018. Disponível em: <https://subscription.packtpub.com/book/application_
development/9781788391474>Acesso em: 19 de fev. de 2021.
KLAUS, Laura . O que é um proxy? O significado e os principais fundamentos de como isso funciona, 2020. Disponível em: <https://nordvpn.com/pt-br/blog/o-que-e-proxy/>. Acesso em 28 de fev. de 2021.
KRAEMER, Rodrigo, at al. Gestão da inovação e setor público: Panorama das
pesquisas no último decênio, 2016.
LALNUNSANGA , Martin. An introduction to a meta-meta-searchengine, 2012.
LERDORF, Rasmus, at al. Programming Php, O'Reilly Media, Inc., 2002.
MATSUMOTO, Yukio; ISHITUKA, Kiju. Ruby programming language. 2002.
MDN, contributors . Uma visão geral do http, 2020b. Disponível em:
<https://developer.mozilla.org/ptBR/docs/Web/HTTP/Overview>. Acesso em: 20 de
fev. de 2021.
MDN, Contributors. Modelo de concorrência e event loop, 2020. Disponível em:
<https://developer.mozilla.org/pt-BR/docs/Web/JavaScript/EventLoop>. Acesso em:
19 de fev. de 2021.
MDN. World wide web, 2019. Disponível em:<https://developer.mozilla.org/pt-
PT/docs/Glossário/World_Wide_Web>. Acesso em: 17 fev. de 2021.
NASCIMENTO, Ana maria. Inclusão digital dá voz para quem não sabe ler e escrever, 2020. Disponível em: <https://www.diariodepernambuco.com.br/noticia/vidaurana/2020/02/inclusao-digital-da-voz-para-quem-nao-sabe-ler-e-escrever.html>.Acesso em: 17 de fev. de 2021.
PARK, Joon S. A Secure-Cookie Recipe for Electronic Transactions. In: online], Korea Conference (UKC) on Science, Technology, Entrepreneurship, and Leadership. 1999.
QIU, Xinyang. Aplicativos de página única: Crie aplicativos web dinâmicos e
modernos com o asp.net, 2015. Disponível em: <https://docs.microsoft.com/ptbr/archive/msdn-magazine/2013/november/asp-net-single-page-applications-build-modern-responsive-web-apps-with-asp net>. Acesso em: 19 de fev. de 2021.
RAKHMAWATI, Nur Aini, at al. A survey of web technologies used in indonesia
local governments: SISFO, 2018, Vol 7.
SAMMET, Jean E. Programming languages: History and future. Communication
softhe ACM,15(7):601–610,1972.
SCHILDT, Herbert. Java: the complete reference. 7. ed, 2007. 6 p.
SYSEL, Martin; DOLEŽAL, Ondřej. An educational HTTP proxy server. Procedia
Engineering, 2014, 69: 128-132.
TOKARNIA, Mariana. Analfabetismo cai, mas brasil ainda tem 11 milhões sem
ler e escrever, 2020. Disponível em: https://agenciabrasil.ebc.com.br/educacao/
noticia/2020-07/taxa-cai-levemente-mas-brasil-ainda-tem-11-milhoes-de-analfabetos.
Disponível em: 17 de fev. de 2021.
TRUMAN, Gail. Web Archiving Environmental Scan. 2016.
TUON, Ligia. Mais tecnologia, mais desigualdade: como a pandemia mudará o
mercado de trabalho, 2021. Disponível em: <https://www.cnnbrasil.com.br/business/2021/05/01/mais-tecnologia-mais-desigualdade-como-a-pandemia-mudara-o-mercado-de-trabalho>. Disponível em: 10 de maio de 2021.
VALENTE, Jonas. Brasil tem 134 milhões de usuários de internet, aponta pesquisa. Agência Brasil-Brasília, 2020. Disponível em: <https://agenciabrasil.ebc.com.br/geral/noticia/2020-05/Brasil-tem-134-milhoes-de-usuarios-de-internet-aponta-pesquisa>. Disponível em: 18 de fev. de 2021.
VAN ROSSUM, Guido, et al. Python Programming Language. In: USENIX annual
technical conference. 2007. p. 36.
WATT, David A.; WONG, Steven. Programming Languages. Concepts and
Paradigms Prentice Hall, 1990.
YEAGER, Nancy J; MCGRATH, Robert E. Web server technology. Morgan
Kaufmann,1996.
YERGEAU, F., at al. Internationalization of the hypertext markup language.
Technical report, RFC2070, Internet Engineering Task Force, 1997. | pt_BR |