• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAida Araújo Ferreira (1)Amorim, Ana Catarina Gomes de (1)Dias, Gerlany Lacerda (1)Gerlany Lacerda Dias (1)Ioná Maria Beltrão Rameh Barbosa (1)Lucas de Melo Falcão (1)Marília Regina Costa Castro Lyra (1)Oliveira, Manoel Alcides Caminha Mendes de (1)Pereira, Guilherme Martins (1)Rego, Rejane de Moraes (1)... View MoreSubject
    Agenda 2030 (7)
    OUTROS (7)
    Gestão Ambiental (4)ODS 11 (3)Sustentabilidade (2)Coleta seletiva (1)Consumo sustentável (1)Dashboard (1)Gestão ambiental (1)Indicadores Ambientais (1)... View MoreDate Issued2024 (4)2021 (1)2022 (1)2025 (1)Has File(s)
    Yes (7)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-7 of 7

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Implantação do projeto CRQ verde: a A3P promovendo responsabilidade socioambiental no Conselho Regional de Química da 1a Região (PE - Brasil) 

    Amorim, Ana Catarina Gomes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2022-06-30)
    As well as other activities, public agencies are also major consumers of natural resources in their routine activities, being major consumers of paper, cartridges, light bulbs and electronic waste. As a way of minimizing ...
    Thumbnail

    Plano piloto de divulgação dos 17 ODS no Poder Judiciário 

    Vilma Alves de Souza; Marília Regina Costa Castro Lyra (Do autor, 2021-12-15)
    .
    Thumbnail

    Instrumentos de gestão de áreas verdes para implementação de políticas públicas de qualidade ambiental para a cidade do Recife – PE 

    Dias, Gerlany Lacerda (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2024-07-08)
    The Green Area Index (GAI) and the Green Area Percentage (GAP) are important indicators for assessing urban environmental quality and guiding public policies for these areas of the city, aiming sustainable cities. These ...
    Thumbnail

    GUIA PARA UTILIZAÇÃO DE FERRAMENTAS WEB PARA A ANÁLISE E CÁLCULO DO ÍNDICE DE ÁREA VERDE NA CIDADE DO RECIFE-PE 

    Gerlany Lacerda Dias; Vânia Soares de Carvalho; Ioná Maria Beltrão Rameh Barbosa; Lucas de Melo Falcão; Aida Araújo Ferreira (Dos autores, 2024-07-08)
    Thumbnail

    Institucionalização da sustentabilidade ambiental no Poder Judiciário: um olhar do trabalho do oficial de justiça de Pernambuco 

    Oliveira, Manoel Alcides Caminha Mendes de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2024-09-13)
    The responsibility of public authorities to guarantee access to an ecologically balanced environment for all means that the state must take on the role of inducing conservation and preservation processes. The National ...
    Thumbnail

    O movimento fundiário na comunidade Roda de Fogo município de Recife - Pernambuco: apontamentos sobre impactos socioambientais dos resíduos sólidos e estratégias para introdução dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável - ODS 

    Pereira, Guilherme Martins (2024-07-24)
    This article focused on the Roda de Fogo Community, located in the municipality of Recife- Pernambuco, highlighting the relevance of the history of the community in question, including its growth over 30 years of occupation. ...
    Thumbnail

    Coleta seletiva de resíduos domiciliares: proposta de acondicionamento e gestão para edifícios multifamiliares em Recife, PE 

    Rego, Rejane de Moraes (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2025-08-05)
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback