Search
Now showing items 1-9 of 9
Contribuições dos bibliotecários de uma instituição de educação profissional, científica e tecnológica para a promoção do desenvolvimento sustentável.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-07)
The present professional master's research aims to analyze the contributions of
librarians from the Federal Institute of Pernambuco to achieve the sustainability
principles proposed in Sustainable Development Goal (SDG) ...
Parâmetros avaliativos para as aulas práticas no eixo tecnológico controle e processos industriais: um estudo de caso no curso técnico em mecânica da Escola Técnica Estadual Professor Agamemnon Magalhães – ETEPAM
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-05-10)
This research aimed to map and analyze teaching practice aimed at the articulation
between theory and practice and its compliance in the evaluation processes of
practical classes in the Mechanical Technician course at ...
Um olhar sobre a contribuição da Educação Profissional e Tecnológica para o projeto de vida do jovem cotista do IFPE Campus Recife
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-22)
This research aimed to discuss the life project of Afro-descendant quota students, from
professional and Technological Education, from integrated High School at the Federal Institute
of Pernambuco, Recife Campus. The ...
A temática da violência contra a mulher idosa num curso técnico em enfermagem: o que revelam os documentos e a práxis pedagógica docente?
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-15)
This study aimed to analyze documents and teaching pedagogical practices developed in
the Subsequent Nursing Technical Course at the Federal Institute of Education, Science
and Technology of the State of Pernambuco, ...
Planejamento participativo inclusivo para ensino de surdos na Educação Profissional e Tecnológica: diretrizes pedagógicas entre docentes e tradutores e intérpretes de Libras
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-19)
This research aimed to analyze the effects of how the adoption of inclusive pedagogical guidelines,
aimed at teaching planning, as an Educational Product (EP), produce in the conduct and performance
of activities aimed ...
Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi.
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective),
based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical
Education for schools (EFE, in ...
Ensino do Direito no curso técnico de Segurança do Trabalho: uma investigação do trabalho educativo de seleção e organização dos conteúdos curriculares a partir da Pedagogia Histórico-Crítica
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-30)
It is common for the teaching of Law to be associated with the expansion of political citizenship or philosophical awareness. However, the experience of professional and technological education at the secondary level, ...
Instrumentos de gestão de áreas verdes para implementação de políticas públicas de qualidade ambiental para a cidade do Recife – PE
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco, 2024-07-08)
The Green Area Index (GAI) and the Green Area Percentage (GAP) are important indicators
for assessing urban environmental quality and guiding public policies for these areas of the city,
aiming sustainable cities. These ...
Ensino médio integrado e educação profissional: práticas curriculares no contexto do novo ensino médio
(Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-09-05)
This study investigates how the curricular practices developed by teachers in Integrated High
School align with the concept of work as an educational principle, especially in the context of
the New High School, established ...