• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    •   DSpace Home
    • Teses e Dissertações
    • Dissertações Defendidas no IFPE
    • Campus Olinda
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAndrade, Lúcio Costa de (1)Cabral, Azenilda de Paula (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Costa, Luiz Henrique Monteiro Barreto da (1)Gouveia, Marcos Juliano (1)Lima, Jackson Róbson de (1)Melo, José Lenilson Ferreira de (1)Nascimento, Sérgio Severo do (1)Ribeiro II, Stênio de Castro (1)Sabiá, Glerger Alcantara (1)... View MoreSubject
    EDUCACAO (13)
    Educação Profissional e Tecnológica (13)
    Ensino Médio Integrado (7)Avaliação Educacional (2)Currículo – Ensino Profissional (2)Educação - Planejamento (2)Educação – Currículo (2)Educação – Trabalho (2)Formação de professores (2)Pedagogia Histórico-Crítica (2)... View MoreDate Issued
    2024 (13)
    Has File(s)
    Yes (13)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 13

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Parâmetros avaliativos para as aulas práticas no eixo tecnológico controle e processos industriais: um estudo de caso no curso técnico em mecânica da Escola Técnica Estadual Professor Agamemnon Magalhães – ETEPAM 

    Ribeiro II, Stênio de Castro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-05-10)
    This research aimed to map and analyze teaching practice aimed at the articulation between theory and practice and its compliance in the evaluation processes of practical classes in the Mechanical Technician course at ...
    Thumbnail

    Um olhar sobre a contribuição da Educação Profissional e Tecnológica para o projeto de vida do jovem cotista do IFPE Campus Recife 

    Cabral, Azenilda de Paula (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-03-22)
    This research aimed to discuss the life project of Afro-descendant quota students, from professional and Technological Education, from integrated High School at the Federal Institute of Pernambuco, Recife Campus. The ...
    Thumbnail

    Planejamento participativo inclusivo para ensino de surdos na Educação Profissional e Tecnológica: diretrizes pedagógicas entre docentes e tradutores e intérpretes de Libras 

    Andrade, Lúcio Costa de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-19)
    This research aimed to analyze the effects of how the adoption of inclusive pedagogical guidelines, aimed at teaching planning, as an Educational Product (EP), produce in the conduct and performance of activities aimed ...
    Thumbnail

    Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi. 

    Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
    In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective), based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical Education for schools (EFE, in ...
    Thumbnail

    Ensino médio integrado e educação profissional: práticas curriculares no contexto do novo ensino médio 

    Nascimento, Sérgio Severo do (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-09-05)
    This study investigates how the curricular practices developed by teachers in Integrated High School align with the concept of work as an educational principle, especially in the context of the New High School, established ...
    Thumbnail

    A formação crítica na educação profissional e tecnológica apoiada pela aprendizagem baseada em problemas: uma investigação exploratória no ensino da contabilidade 

    Melo, José Lenilson Ferreira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-07-18)
    The present study addresses the importance of critical education in IntegratedHighSchool, based on theories of student-centered teaching methods. The mainobjectiveis to implement a systematized pedagogical intervention ...
    Thumbnail

    Ensino do Direito no curso técnico de Segurança do Trabalho: uma investigação do trabalho educativo de seleção e organização dos conteúdos curriculares a partir da Pedagogia Histórico-Crítica 

    Sabiá, Glerger Alcantara (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-04-30)
    It is common for the teaching of Law to be associated with the expansion of political citizenship or philosophical awareness. However, the experience of professional and technological education at the secondary level, ...
    Thumbnail

    Avaliação diagnóstica como possibilidade metodológica no ensino da Geometria na Educação Profissional e Tecnológica: um estudo exploratório no Instituto Federal de Pernambuco (IFPE) - Campus Caruaru 

    Lima, Jackson Róbson de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-09-18)
    This dissertation aimed to verify how the implementation of diagnostic assessment can promote meanings for the teaching of geometry with the support of methodological practices in the context of Professional and Technological ...
    Thumbnail

    Sentidos da pesquisa como princípio educativo no Ensino Médio Integrado: narrativas de docentes de uma instituição federal de educação profissional, científica e tecnológica 

    Gouveia, Marcos Juliano (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-10-29)
    This research aimed to understand the meanings of education through research, based on the narratives of teachers in the Technical Program in Food Technology Integrated with High School, from the perspective of Science, ...
    Thumbnail

    Educação Profissional e Tecnológica: avaliação de curso como instrumento de gestão curricular no contexto do processo de verticalização do ensino 

    Costa, Luiz Henrique Monteiro Barreto da (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-10-10)
    The present study aims to analyze the limits and possibilities of the course evaluation modality within the context of the verticalization process of education, with the purpose of enhancing academic and social effectiveness. ...
    • 1
    • 2
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback