• Início
  • Portal IFPE
  • Sobre
  • Ajuda
    • Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorMelo, Maria Eduarda Gomes (2)Alves, Brenda Carolyne Brasileiro (1)Barbosa, Nathália Vitória Amancio (1)Carmo, Robson Francisco do (1)Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (1)Melo, José Lenilson Ferreira de (1)Nascimento, Fagner Cardoso do (1)Ribeiro II, Stênio de Castro (1)Santana, Eronildo Joaquim de (1)Santos, Maria Heliza de Melo (1)... View MoreSubjectEDUCACAO (18)Ensino de Ciências (6)Ensino de Química (4)Ensino por investigação (4)Educação Profissional e Tecnológica (3)Descarte (2)Ensino de ciências (2)Sequência didática (2)Aprendizagem baseada em problemas (1)Atividades experimentais (1)... View MoreDate Issued
    2024 (18)
    Has File(s)Yes (18)

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 18

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    Thumbnail

    Parâmetros avaliativos para as aulas práticas no eixo tecnológico controle e processos industriais: um estudo de caso no curso técnico em mecânica da Escola Técnica Estadual Professor Agamemnon Magalhães – ETEPAM 

    Ribeiro II, Stênio de Castro (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-05-10)
    This research aimed to map and analyze teaching practice aimed at the articulation between theory and practice and its compliance in the evaluation processes of practical classes in the Mechanical Technician course at ...
    Thumbnail

    Percurso de um estudante com transtorno do espectro autista no ensino médio: permanência e êxito numa escola regular 

    Nascimento, Fagner Cardoso do (2024-03-25)
    This study aimed to analyze factors that contribute to students with Autism Spectrum Disorder remaining and succeeding in schools until the end of high school. The research has a qualitative approach and was developed using ...
    Thumbnail

    Desafios e estratégias utilizadas por estudantes com deficiência visual no estudo da Química no ensino médio 

    Santos, Sérgio Marivaldo dos (2024-03-21)
    This study aimed to investigate strategies used by students with visual impairments to study Chemistry in High School. In this research, a qualitative approach was used so that we could observe the pedagogical practices ...
    Thumbnail

    Atividades experimentais nas concepções de professores de química do ensino médio 

    Alves, Brenda Carolyne Brasileiro (2024-03-22)
    The teaching-learning process of Chemistry in High School requires constant reflection and improvement. There have been several studies conducted in recent years regarding the approaches, methodologies, and resources that ...
    Thumbnail

    Proposta de Diagrama de Linus Pauling adaptado no processo de ensino-aprendizagem de Química para estudantes com deficiência visual 

    Carmo, Robson Francisco do (2024-03-21)
    This study aimed to verify how assistive technologies contribute to the teaching-learning process of students with visual impairment in chemistry. With this, it used as a proposal the use of adapted didactic material, in ...
    Thumbnail

    Educação física no ensino médio integrado em agroecologia: um estudo com jovens estudantes do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas (IFAL) – Campus Maragogi. 

    Corrêa, Cynthia Roberta dos Santos Monteiro Jorge (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-06-17)
    In the decade of the 1980s of the 20th century, the 'Coletivo de Autores' (Author's collective), based on the Historical Dialectical materialism, purposed a Critical-Overcoming Physical Education for schools (EFE, in ...
    Thumbnail

    A formação crítica na educação profissional e tecnológica apoiada pela aprendizagem baseada em problemas: uma investigação exploratória no ensino da contabilidade 

    Melo, José Lenilson Ferreira de (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco - Campus Olinda, 2024-07-18)
    The present study addresses the importance of critical education in IntegratedHighSchool, based on theories of student-centered teaching methods. The mainobjectiveis to implement a systematized pedagogical intervention ...
    Thumbnail

    Utilização de uma horta medicinal como estratégia didática para o ensino da Química com alunos do Ensino Médio da Escola Estadual Joaquim Silvério Pimentel, Rio Formoso, PE 

    Santana, Eronildo Joaquim de (2024-08-13)
    The use of medicinal gardens as a teaching tool allows the contextualization of programmatic contents of different areas of knowledge, among these areas is chemistry. This allows students to have a greater critical sense ...
    Thumbnail

    Letramento científico de meninas e mulheres no ensino médio: um estudo de caso sobre a equidade de gênero na educação científica 

    Santos, Maria Heliza de Melo (2024-09-17)
    The entry of women into science has been gradually increasing in Brazil and around the world. However, women are still a minority when compared to men, including in higher education in the area of Science, Technology, ...
    Thumbnail

    Experimentando a extração do DNA e pesquisando sobre a importância da molécula da vida com estudantes dos anos finais do Ensino Fundamental 

    Silva, Alexsandra Cavalcante (2024-12-14)
    This study was developed with the aim of understanding the importance of experimentation in Science for studying genetic concepts, which are often considered challenging due to students' lack of prior knowledge or the ...
    • 1
    • 2
    Contact Us | Send Feedback
     

     

    Contact Us | Send Feedback